måndag 27 maj 2013

Thilde utvecklas och växer bra :)

4-årskontroll

I tisdags så var vi på Bvc för 4 års kontroll av Thilde, lite sent men jag hade helt enkelt glömt att boka en tid för besöket, men både jag och Per kunde vara med i alla fall han hade tagit Vab, eftersom jag skulle till läkaren sedan. och stackars liten hon var så nervös hos sköterskan, jag tror aldrig att jag sett henne sådan tidigare, hon höll på både med tröjan och med kjolen, men allt gick så bra och tillslut släppte nervositeten, synkontrollen klarade hon galant  med bokstäver och hon kunde dessutom säga vad bokstäverna hette som hon pekade på, och klarade vissa delar som man testar när man är 5 år, hörseln var det inget fel på heller även om vi undrar ibland :P men selektiv hörsel räknades inte som dålig hörsel fick vi veta, hon hade bra ordförståelse och klarade instruktioner galant,  och  vikt och mått låg hon på medel nu, vikten har legat något under tidigare, alla mina barn har varit små, så det är inget jag har oroat mig för  i alla fall, balansgång klarade hon galant också, det vi hade lite undringar om var hennes högra fot som hon går lite snett innåt med, så hon fick springa lite i korridoren så att bvcsköterskan skulle få se, men det var inget att oroa sig för eftersom det är jättevanligt och det växer bort av sig själt, så det var inget som behövdes rättas till eller tränas på något sätt. Det slutade i alla fall att hon fick ett stort OK i rumpan när vi var klara :)

Utvecklingssamtal

Senare den veckan var vi på Utvecklings samtal på förskolan och även där fick hon ett stort OK :) men vi hade förståss inte väntat oss något annat heller, lite koll har man ju då man pratar lite med personelen vid lämning eller hämtning. så vi var inte särskillt oroade för att det inte gick bra för henne, för hon stormtrivs verkligen på sin förskolan, och leker med alla barn stora som små och till hösten flyttar hon upp till de äldre barnen på Älvorna, där många av hennes kamrater redan går, det tror jag hon kommer tycka är roligt.

Detta är del 1  av 2 inlägg, jag delade upp det för det blev förlångt, och det andra handlar mer om mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar