torsdag 10 januari 2013

Bankrån och Polisavspärrningar

Idag så har det varit spännande värre, vaknade upp av att helikoptrar surrade över husen här, det visade sig att det har varit ett bankrån i Täby med skottlossning mot polisen, de jagade rånarna hit i Bro och mer skottlossning utbröt på vägen, flyktbilen övergavs här i Bro.
Ifrån mina fönster har jag sett både polisspärrarna på vägen utanför och poliser på parkeringen där jag bor, även på gångvägen har både vanliga polisbilar och sevilla stått, alla bilar har stoppats och sökts igenom grundligt, det är inte direkt så att man har vågat sig ut om man säger så.
Nu sägs det att 2 rånare är gripna här i Bro men fortfarande är vägspärrarna kvar, så man undrar ju om det är flera man letar efter?
Jag får väl fortsätta att lyssna på stockholmsnyheterna, för mer information.
Lite obehagligt är de ju förstås och polisen gick ut och varnade förskolorna här runt omkring, att ta in barnen
Detta har jag ju varit med om flera gånger på förskolan i Solna där jag jobbar, där händer sånt lite titt som tätt, men inte här i lilla Bro där aldrig något händer i vanliga fall.

1 kommentar:

  1. ja, hemskt att det "sprider sig" till dom små ställen. Bäst att hålla sig inomhus så länge man inte gripit alla.
    Kvällskram

    SvaraRadera