onsdag 9 januari 2013

Avbokad behandling

Idag hade jag en bokad  tid på Radiumhemmet för herceptinbehandling, men när jag ska anmäla mig i kassan  kan hon inte se någon  bokning, så jag åker upp på behandlingen för att höra vad som har hänt, där ser de att min tid blev avbokad igår, och tycker det är konstigt  att ingen har ringt och meddelat mig detta, sköterskan tycker att jag ändå ska gå till min mottagning för att kolla upp detta. Det gör jag och jag får det bekräftat  av både en sköterska och min doktor, behandlingen är avbokad pga att jag ev ska få delta i studien, jag ska ju skriva på papperen  på fredag, sen rullar det igång förhoppningsvis snabbt.
Båda beklagade att ingen meddelat mig, då jag har en bit att åka, när sköterskan hörde att jag åkte kommunalt,  så tyckte hon att jag skulle ta sjukresa i stället,  hon tyckte inte jag skulle utsätta mig för alla förkylningar som florerar  just nu,  och laddade på en massa resor på mitt kort, synd bara att jag hann ladda på mitt SL kort för  kommande månad  just idag, men, men inte så mycket  att göra åt.
Nu hoppas jag att jag får delta  i studien, för nu  börjar det kännas akut  med mitt bröst, det smärtar,molar, sticker och hugger, i bröstet  och hela höger arm och hand, knölen i bröstet är så stor nu, så det känns som den är på väg ut genom bröstet, och lite så är det nog, på sidan har det börja komma utslag  liknande de jag hade på vänster  bröst, som visade dig vara hudmetaser, knölen ligger nu så nära huden så cancerceller  tränger sig ut genom huden, värktabletterna är mina bästa vänner just nu. Vad jag önskar att jag ska passa  in och få delta i denna studie, så att vi snabbt kommer igång och kan starta behandlingen, ju snabbare desto bättre, och då kanske  jag kan släppa lite på oron som knager i mig just nu.

1 kommentar:

  1. Hej Annika. För jäkligt tycker jag att du inte fick info om avokad behandling :-( Håller tummarna för bästa resultat med nya behandlingen. Vilken studie är det? Kan man inte få herceptin tillsammans med det preparatet? Stor kram o lycka till, Anna

    SvaraRadera