tisdag 30 oktober 2012

Rosa Bandet galan

Nu var det ett tag sedan jag skrev något här, och jag har hunnit med en Herceptinbehandling, MR av hjärnan och röntgen av thorax och buk, och blodprover och inför dessa undersökningar så har jag varit supernervös, särskilt inför MR av hjärnan tänk om de har hittat något mer där? jag har haft massor av symptom från huvudet som huvudvärk, yrsel, förvirring, glömsk, mm. men efter att röngen var gjord så har jag inte haft några symptom alls, så det har säkert berott på spänning, och nervositet inför undersökningarna, sedan intalar jag mig, att om det varit något mer ifrån hjärnan så hade säkert min onkolog redan hört av sig, det är vad jag vill tro i alla fall.  på röntgen av thorax och buk som gjordes på sabbatsberg, följde Ulla-britt med och efteråt så gjorde vi stan i jakt på lite finkläder inför galan i morgon, jag hittade inget att ha på mig då, men vi hade väldigt trevligt i alla fall,
På helgerna fortsätter vi att åka ut till husvagnen, och vi är inte ensamma där, det är fortfarande många som är där på helgerna, och i helgen var det så fint väder men kallt -8 grader hade det varit på natten. så på morgonen var marken alldeles vackert vit av frost, jag har även varit till jobbet och firat av min kära arbetskollega Agneta som gick i pension i fredags, hon och Hélène har varit som 2 extramammor för mig, men det är ju inget som hindrar att vi har fortsatt kontakt utanför jobbet i fortsättningen också, så det kommer vi att ha.
Igår fick jag en ny vänförfrågan på FB och gissa om jag både blev överaskad och glad då det visade sig att det var min fd. svägerska, vi tappade kontakten i samband med att jag och de stora barnens pappa separerade, jag har saknat henne och undrat hur det är med henne och familjen, och även sökt henne på Fb utan att hitta henne där, men nu så har hon alltså hittat mig, och det gjorde mig glad, det är så tråkigt att tappa kontakten efter så många år.
I morgon är det Rosa Bandet galan och jag och Ulla- britt kommer att vara där, jag har införskaffat mig nya kläder ,skor och smycken enbart för denna kväll, det har inte varit helt enkelt att hitta något snyggt att ha på sig, då jag är en modell större, om man inte vill se ut som en tant, eller gå klädd i tält, men jag hittade en svart spetsklänning tillslut på kappahl

 KappAhl online shop - Klänning
till denna har jag tänkt att ha den här ifall kvällen är kall
 
KappAhl online shop - Cardigan
 
och givetvis kommer jag att bära halsbandet till som jag fick från Inger och Lisa
 
 
 
kläderna kommer att gå i svart, men smyckerna att gå i rosa och silver och så givetvis ett rosa nagellack till, skorna har också varit ett gissel, eftersom mina fötter svullnar upp och är extra känsliga så kan jag inte gå i högklackat, och det  är väldigt tråkigt, sen så måste jag ju ha kläder så jag inte fryser på vägen dit, det är faktiskt kallt ute nu, så det blev ett par snyggare låga kängor/boots med en liten klack på, från Din sko
 Halvhög känga
jag tycker skorna är mycket snyggare i verkligheten, och de är jättesköna att gå i så jag lär inte få ont i fötterna, som jag annars brukar få
 
det är svårt att hitta skor då fötter och vrister är svullna av extra vätska i kroppen, och sedan så har man inte speciellt mycket pengar att röra sig med då man är sjukskriven, men ska man på en gala så måste man ju ha lite finare kläder, även om vi bara ska sitta i publiken, och kläder till mig själv är kanske inte det jag har prioriterat på senare tid, så det mesta jag har är slitet, pengarna går först och främst till mat och räkningar, och sist till kläder och nöjen. 
Vad gör man med ett kort extremt lockigt hår? hur får man det fint?  jag har införskaffat mig ett svart ståldiadem med trådar som korsar varandra och på dessa sitter det strasspärlor, jag funderar på att ha detta på mig men har inte bestämt mig ännu. det kommer bli superkul och spännande i morgonkväll.
På torsdag ska jag träffa min onkolog och får då svaren på röntgen jag har gjort och hur vi ska gå vidare med min framtida behandling, självklart är jag nervös inför detta, men det ska inte få förstöra morgonens gala kväll, den ska jag njuta av.
 
Jag vill påminna om att det fortfarande går att sätta in pengar till min insamling hos cancerfonden till höger på¨bloggen, det skulle vara väldigt roligt om jag fick ihop mer än 400 kr så att jag får ihop mer pengar i år än förra året, då det blev 400 precis, så snälla hjälp  mig att få ihop mer pengar till insamlingen.
 
P.s Missa inte att titta på Rosabandet galan i morgon kl 20.00 på kanal 3
 
Lite lite bilder från mobilen:
 
 

 
Här kommer vi att vara i morgon

Thilde flyger helikoper på Coop i Kungsängen

 

 
Thilde har klätt sig alldeles själv från underkläder och strumpbyxor till ytterkläder, ja hon kan mycket själv "lilla skruttan", även jackan kan hon stänga själv, men här har hon haft bråttom och "glömt" stänga jackan och byxorna är ovanför stövlarna :)
vi ska iväg och handla och sedan åka iväg ut till husvagnen vilket hon älskar

så här såg det ut utanför vagnen i lördags morse, vackert men kallt

 
Det är inte bara vi som är tokiga och är ute på campingen fortfarande :)

 
så här fint var det i lördags, en helt underbar dag kall men solig

 
Kanske lite för kallt för att bada ;)

Thilde fick bra glid i rutchkanan med nya overallen

Thilde och pappa hackar loss is som har samlats på stolarna,
så inte isen ska knäcka sönder de




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar