söndag 30 september 2012

Helgen

I helgen är jag ensam hemma med barnen, eftersom älsklingen är på övning med hemvärnet sedan i torsdags och kommer inte hem förän i kväll någon gång. Jag hoppas han har haft en rolig och lärororik helg.
Det tråkiga är att jag åkte på min tredje förkylning på raken precis innan han skulle i väg, just som jag höll på att bli bättre så fick jag rejält ont i  halsen igen, så pass ont att jag under nätterna  har varit tvungen att ta citodon för att få bort värken  i brösten och i halsen så att jag ska kunna svälja, hostmedicin för att lösa upp slemmet, Venoline för att vidga luftrören så jag ska kunna andas normalt igen, och  på detta är jag rejält snuvig och nyser som om jag har värsta allergin.
Medans jag mår sådär så har Thilde  varit  pigg och trotsig dessa dagar, men jag ska inte klaga, jag har ju själv valt att skaffa barn, och det ingår ju i ansvaret att ta hand om sina egna barn, även om  man själv är sjuk. Det tråkiga är ju att jag skulle bli sjuk just som Per skulle iväg, man är ju inte så rolig som mamma då, men det är ju faktiskt mitt ansvar som förälder att orka helt enkelt, man får sätta sina egna behov åtsidan, det ät ju inte hennes fel att jag inte mår bra, och ska inte behöva lida för det, vila får jag göra sedan, så jag har roat henne efter bästa förmåga, vi har bakat med play dooh, lagt pussel både riktiga och på min mobil, jag hittade gamla lek och lär spel till datorn, som hon tyckte var roliga, men jag inser att vi behöver skaffa en riktig mus till den bärbara om hon ska kunna hantera den, det blev lite för svårt  med mus plattan på datorn.
Hon är ju väldigt intresserad av siffror och bokstäver så jag tänkte att det kunde vara roligt  med lite lek och lär spel och testa lite, men apparna på mobilen hanterar hon galant. :)
Sedan har vi varit ute i parken, cyklat, handlat och meningen var att vi skulle baka i går kväll efter maten men hon hann att somna, medans jag lagade mat, och det gick inte att väcka henne, så jag fick bära henne in i sängen för natten i stället, tyvärr vaknade hon upp vid 23.30 och var hungrig, så hon fick äta mat då och hon åt verkligen, sedan gick vi och la oss och hon fick sova i våran säng för ovanlighetens skull, hon vill helst sova i sin egen säng, men nu fick hon sova brevid mig och hon somnade nästan genast igen, och vaknade inte förän kl 8.30 nu på morgonen så jag ska inte klaga, vi får ofta sovmornar på helgena, sedan kommer hon upp och myser en stund innan hon går och leker. Men eftersom jag lovade henne att baka får vi göra det idag istället, hon är sugen på kladdkaka så det får det bli. Sedan blir det en tur ut i parken så hon får bli av med lite energi. Men först är det frukost som gäller.

ha en härlig dag alla kram

P.s Kom ihåg min insamling! Sms.a BESEGRA  6530 skriv ditt namn till 72988 för att skänka 50 kr  till cancerfonden D.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar