lördag 17 mars 2012

Lördags bus

Idag var vi till Västerås och besökte Busborgen så att Thilde fick busa av sig lite, vi har aldrig varit där förut så vi tänkte testa på detta lekland, jisses säger jag bara, jag har personligen ganska svårt med detta att man lämnar sina barn vind för våg och som förälder själv sitter och fikar och surfar på datorn vid cafeterian eller är mer intresserade av mobilen än av sina barn, där sprang barn mellan 1-13 år som hade noll regler eller vuxna som hade noll koll över deras barns uppförande. jag inbillade mig att man åkte till såna här ställen för att umgås och ha roligt tillsammans med sina barn, inte för att man själv ska få en ledig stund till annat. men, men det är min personliga åsikt och det fanns faktiskt föräldrar eller vuxna som var närvarnde också, men de flesta vuxna satt i cafeterian utan barn. Tråkigt att det finns så många vuxna som inte orkar umgås med sina barn på helgerna, men Thilde hon hade i alla fall jätteroligt, men jag har aldrig sett henne så speedad som idag hon varken lyssnade eller såg oss då vi försökte prata med henne vi tyckte hon skulle ta en paus och fika lite men det tyckte inte hon, hon bara drog iväg och hennes pappa försökte hänga på så gott han kunde, uppför trappor och genom tunnlar och annat skoj, själv försökte jag hänga på lite då hon höll sig på golvet,  det som ändå var bra var att på Busborgen fick föräldrar och vuxna följa med  upp i klätterställningen och rutschkanor, det är ju bra för de mindre barnen ifall något skulle hända där uppe, det enda ställe som vuxna inte fick vara på var hoppborgen och det kan jag ju förstå, så nu i kväll har jag en väldigt trött dotter och en trött sambo hemma, själv är jag trött i huvudet av allt ljud, man kan ju tycka att jag som arbetar i förskolan borde vara van med allt stoj, men där försöker man faktiskt att hålla ljudnivån nere så mycket det går, och sedan har jag ju varit hemma i 8  månader och är inte alls van med så mycket ljud längre,  men jag tror att Per tyckte det var ganska roligt i alla fall, trots att inte jag var lika road av detta jiippo, men han kunde delta på ett annat sätt än vad jag orkade med, så nu har jag en väldigt trött men nöjd Thilde och en trött sambo så det blir nog en tidig kväll för båda två:),
Nedan följer ett bildregn från dagen

Thilde i bilen på väg till busborgen fylld av förväntan:)

Lite fundersam ¨på vad vi ska göra..

Full fart i en av hoppborgarna


Här går det undan...



Här börjar Thilde bli lite trött, så hon varvar ner lite
 bland minstingarnas hörna,
här har hon hittat några klossar att bygga med

På väg upp i stora hoppborgen.



Thilde och pappa busar lite bland bollarna


hon räds ej höjder

och full fart nerför...

draken gick runt och hälsade på barnen
 och Thilde fick  en kram, men det hann jag tyvärr inte fota

2 kommentarer:

  1. hej tror nog att kusin hade roligt han oxå.
    var det inte han som klättrade före Tilde uppför klätterborgen?
    Hörde att ni eventuellt skulle komma upp till påsk då måste vi hinna träffas
    kram anette

    SvaraRadera
  2. He He jo han var före henne hela tiden, men det kunde jag ju inte skriva ;) ... Jo vi har planerat att komma upp i påsk, och självklart måste vi ses då/ kram

    SvaraRadera