måndag 30 januari 2012

Thilde leker i parken (kortfilmer)

I helgen blev det den tråkiga uppgiften att betala en massa räkningar, men det är ju ett nödvändigt ont, sedan åkte vi och storhandlade, men jag tyckte coop hade dåligt med bra och billigt kött så frysen blev inte så fylld som jag ville, det får vi väl komplitera lite senare.
Thilde fick lite lördagsgott då vi var och handlade, och gissa vad hon gör för att öppna tablettaskarna som är inplastade? jo hon ta fram stora kökssaxen och ska klippa upp plasten, för varken mamma eller pappa får hjälpa till och visa hur man kan öppna på annat sätt :) men hon hanterar saxen som hon inte har gjort annat i sitt liv och hon lyckas klippa upp så hon kan få bort plasten runt om, sedan hämtar hon saxen igen för nu ska hennes lilla ostbollspåse öppnas och jag försöker att berätta att den påsen kan man öppna utan sax men ännu en gång får jag inte visa, utan hon ska klippa och hon klipper en fin flik i hörnet på påsen, ja vad säger man? Thilde är inte ens 3 år, jag har haft mycket äldre barn på jobbet som har haft svårt med att hantera en sax, men å  andra sidan köpte jag två plastsaxar i sommras till henne, helt ofarliga men de gick att klippa i papper med de, så hon har tränat på egen hand, sedan vet jag att de även har fått andvända sax redan i våras på förskolan och då var hon ju bara två år, så hon har ju haft tid att träna på detta :) och Thilde är inte den som bara ger upp , envis och tjurskallig är hon och hon kan bli rejält arg, men ger upp de gör hon inte :) .
Igår var det strålande vackert vinterväder så vi klädde på oss och gav oss ut i parken med Thildes nya pulka, eftersom varken min kondition eller hälsa förövrigt är på topp just nu ( jag har ont då kompresserna fastnar i de vätskande såren under bröstet, när jag rör på mig för mycket) så jag tog tillfället i akt och filmade lite med min mobilkamera, så håll till godo, kortfilmerna får berätta lite om vad som hände i parken:)

Se upp i backen!:)

Thilde åker pulka


Thilde klättrar

Thilde går balansgång

Thilde åker stor rutchkana

Thilde åker rutckana och Pappa pulka :)

Thilde rullar i backen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar