onsdag 6 juli 2011

skelettscintigrafi

Idag har jag varit  på Ks och gjort skelettscintigrafi  skulle vara där och och få ett radioaktivt ämne insprutat  i armen kl 10.30 , det känndes nästan inget då hon stack mig och jag kände inte av ämnet heller, detta skulle verka i några timmar så att det spred sig i skelettet och kl 14.00 skulle jag tillbaka dit igen, så jag försökte fördriva tiden lite med att köpa mig en tidning, och sätta mig i solen och läsa, det finns många bänkar där men ingen med ryggstöd och efter ett tag känner jag att jag fick väldigt ont i ryggen så det var bara att gå upp och gå lite, kl 12.00 ringde Angelika och fråga om jag ville ha sällskap och självklart ville jag det:) så hon dök upp kl 13.00 och vi tog oss en varsin french hot dog och pratade lite, sedan fick hon följa med mig upp på röngen igen, och hon fick fakiskt följa med in där kameran var, jag trodde inte det då det satt skyltar utanför där de varnade för radioaktiv strålning och endast behörig personal. men det gick bra ändå:) sen fick jag lägga mig på en brits och ligga alldeles stilla sedan körde de en jättestor kamera över mig , sedan skulle denna kamera ligga över mitt ansikte några minuter sa läkaren, och nog låg den över ansiktet alltid, den nuddade nästan vid näsan, tur att man inte har cellskräck, men det var faktiskt nästan så att jag fick det, för trots att jag blundade kände jag kamerans närvaro över ansiktet, det tog ca 30 minuter att ligga där, hoppas nu bara att det blev bra bilder för jag vill inte gärna göra om det :/ men på fredag är det datortomografi som ska göras och då ska jag ligga i ett stort rör, jag antar att det är något liknade som magnetröntgen som jag har gjort för min nacke för några år sedan, men denna gång ska jag vara fastande i tre timmar före, det ska väl gå bra det med, jag får väl blunda som vanligt för att slippa se hur trångt man ligger:)

lägger in två bilder på igelkottsbebisar som vi såg i går:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar