tisdag 11 januari 2011

Remiss

Kom nyss hem ifrån läkaren, fick förstås en sen tid, så jag tog en sjukdag idag, annars så skulle jag ha kommit så väldigt sent till jobbet och då jag ändå är genomtrött och mår illa (ja ja jag vet att det låter som att jag är gravid men det är jag inte) så kändes det rätt bra att stanna hemma idag och bara vila. jag fick en bra läkare för en gångs skull, jag tror hon var tyska det lät som det då hon pratade:) hon tyckte jag beskrev min besvär väldigt bra och efter det jag berättat och att jag har haft besvären i snart 3 månader och de blir bara värre så tyckte hon det var bäst att göra en Gastroskopi undersökning, särskilt då hon även fick höra att min mor dog av matstrups cancer, (hon ville veta min familjs sjukdomshistorik) men som hon sa att det är bättre att göra en undersökning för mycket än en för lite, även om det bara skulle visa sig att det är bakterier som orsakar min besvär, (magsår orsakas tydligen av en bakterie), nu tror jag ju inte att det är något allvarligt bakom mina besvär, men det känns skönt att kanske få veta vad som orsakar detta, iaf, men gastroskopi undersökningen är ju inget man direkt längtar efter, det kan dröja ca 3 veckor innan jag får en tid för undersökning vid läkarhuset i Odenplan, så det är ju ingen idé att börja oroa sig redan nu. hon avslutade besöket med att jag fick lägga mig på en brits och hon tryckte lite lätt på övre delen av magen och det ömmade direkt, och det räckte för henne, som hon sa; hon ville inte plåga mig mer än nödvändigt . sedan blev det att ta sänkan och kolla blodvärdet på mig, med de resultaten får jag inte veta fören jag kommer tillbaka nästa gång efter gastroskopin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar