söndag 30 januari 2011

Lugn söndag


Idag har det varit en rätt lugn söndag, Thilde verkar vara lite piggare men hon är fortfarande gnällig och tål inga motgångar men hon hostar mindre
och med lite tur så klarar hon av att vara på förskolan i morgon, hon har ju varit hemma i en vecka nu och borde vara tillräckligt pigg nu, annars så får vi skaffa ett läkarintyg för henne och det hoppas vi slipper, Per har ingen lust att var hemma nästa vecka oxå, och jag kan omöjligt vara borta från jobbet, då chefen har lovat en arbetskamrat 2 veckors semester samtidigt ska en annan operera sig och blir borta minst en vecka, så ingen får bli sjuk eller vabba de här veckorna, om vi ska få verksamheten att gå runt.
idag har vi plockat undan lite här hemma, men för övrigt har vi bara tagit de det lugnt, jag har ont i ryggen som nog beror på gårdagens magsjuka, idag känner jag mig mycket piggare iaf.
Per och Markus är iväg till pizzerian och skaffar lite hämt mat till i kväll, för min del blir en kycklingsallad då flottig mat får mig att må illa för tilfället, men det gör även kaffe märkte jag, då vi fikade för en stund sedan, jag var kaffe sugen men efter en halv kopp började jag må lite illa, det är inte lätt och veta vad man ska äta för att inte bli dålig igen, jag hoppas att läkaren på HC kan hitta orsaken så att man får en fungerande och välmående mage igen.

nu ska jag fixa iordning lite så att vi kan äta mat då älsklingen och sonen kommer hem igen, Markus åker ju till sin Pappa ikväll, och då får vi se till att äta i tid ;)


ha en trevlig kväll allihoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar