torsdag 7 oktober 2010

Shopping

I helgen som var var jag Per och Thilde till bromma center, oj vad stort det var:) jag har inte varit där på 4 år och då var det inte stort alls, men nu var det en massa butiker som öppnat där, bl a xxl sport och vildmark, där hittade vi en overall från Didrikson




och ett par vinterskor, viking Gore-Tex åt Thilde, skorna på bilden är inte riktigt samma modell som vi köpte, istället för snörning så har hon karborr band på skorna, men annars så ser skon likadan ut.



sen hittade vi en Name it butik oxå och där hittade vi ytterligare en overall åt Thilde Mini storm Wholesuit, modellen likar den hon hade förra året
men inte mönstret då:) och självklart är denna overallen anpassad för större barn, och är vind och vattentät, sen efter vi hade tittat runt i det nya centrumet och alla butiker , så blev vi ju lite fika sugna så det blev ett kafé besök efter allt slit:P trötta men nöjda åkte vi sen hem igen.

Igår var jag på kurs för att lära mig hur man arbetar med förskolans hemsida, läraren var väl inte superduktig på att visa och förklara, han gjorde det lite rörigt, men jag tror ändå att jag har grepp om hur man ska göra, nästa kurs blir en workshop och då ska vi bla lära oss hur vi gör bildspel, och gången därpå blir det photoshop kurs och gången därpå är det fortsättning på photoshop, och det vill jag gärna lära mig för det känner jag att jag inte är så duktig på, hoppas det är så roligt som jag tror att det är:)

Idag har jag semester och i morgon med, så veckan blev kort för mig, för jag är tvungen att vara hemma med Thilde då Per är på Hemvärns utbildning i 4 dagar, jag jobbar ju heltid och för långt ifrån Thildes förskola för att det ska fungera att lämna och hämta, så det blir att vara hemma istället, det passar väl rätt bra idag oxå ,då chefen för upplands-bro hus ska komma och mäta fukten i golv och vägg efter våran vatten läcka för nästan 2 veckor sedan, får väl se vad de säger om det är någon fukt kvar i golvet.

Igår så tog jag mig lite egentid efter jobbet, (det är enda chansen för mig att få egen tid då vi inte har tillgång till någon barnvakt) och åkte till jakobsbergs centrum, där hittade jag en ullkappa med huva som jag köpte, den skulle ha gått på 899 kr men när jag kom till kassan så visade det sig att då jag hade medlemskort så fick jag 25% rabatt på den, så det vart man ju riktigt glad över=)


nej, nu ska jag ta och röja upp lite här hemma, för det liknar mer ett bombnedslag än ett hem just nu :O

ha en bra dag=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar