söndag 10 oktober 2010

Helgen

Nu är snart helgen och ledigheten slut, och vad har man fått uträttat då, ja vädret har inte varit det bästa så det har mest varit inomhus aktiviteter, igår bakad jag och Angelika choklad cupcakes med bitar av choklad i, de vart riktigt goda särskilt då det fått kallna lite i kylskåpet för då stelande cholkadbitarna och det vart krispigt goda, sen vart det en tur till affären för att handla lite till kvällsmaten som blev tacos på älgfärs, på vägen hem stannade jag och Thilde lite i lekparken så att hon fick leka av sig lite, sen ville hon ju gå hem och hjälpa till att dra vagnen hem, hon har kommit in i kan själv perioden nu, och vill inte ha någon hjälp, menhon är rätt duktig, men det tar ju sin lilla tid att komma hem, och i trappan ska hon gå upp själv sen tar hon en liten pause och sätter sig ner i trappen och vilar så det gäller att inte ha bråttom då man är ute och går med lill tjejen=), idag blev det ännu mera bakat, det skulle bli vanliga chokladmuffins, men jag misslyckades lite, jag glömde att ändra om från snabben till det vanliga läget på ugnen plus att jag la i för mycket smet i vaje form så det blev kladd kake muffins istället, inte vad jag hade tänkt mig, men goda blev de ialla fall, barnen sörjde inte över misstaget:) men jag ville ju ha vanliga muffins som jag kunde frysa ner och ha i frysen så jag bakade en omgång till, och de vart lyckade muffins, så nu har vi lite fika bröd hemma igen:) ikväll kom älsklingen hem igen, och Thilde blev glad över att se honom igen, men lite blyg var hon då han fortfarande var krigsmålad och skäggig, men det gick över rätt snart :) i kväll bjuds det på pizza, det gick snabbast att ordna då Markus åker hem till sin pappa ikväll . nu ska jag ta och vara lite social med resten av familjen, ha en bra kväll.



en busig Thilde som lipar åt fotografen=)



Varje sten måste utforskas=)

När man går mycket blir man trött och måste ta en sittpause=)

jag kan dra vagnen själv mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar