måndag 17 maj 2010

Thildes första penicillin kur

Ja Thilde har varit sjuk nu i över 2 veckor, hosta och feber har hon haft och har fortfarande men just nu är hon feberfri iaf, febern har varit över 40 grader i flera dagar och hon hostar kraftigt, först fick hon kåvepenin, som smakade vedervärdigt, men den hjälpte inget och då fick hon ery-max men den verkar inte heller ha tagit på infektionen hon har så läkaren gissar att det ändå är en långvarig virusinfektion, trots att febern gått upp och ner och att han hör att det rosslar i lungorna, det va bara att vänta ut det och försöka att få i henne vätska eftersom hon är lite uttorkad, ja hon hann ju endast att gå en riktig dag i förskolan efter inskolningen innan hon blev sjuk, visst hade jag räknat med att hon skulle bli sjuk, men inte så här rejält och länge, jag har ju bara fått jobba en vecka innan det var dax att vabba känns inte så bra att börja med det, men vad ska man göra, då det blir långvarigt, man måste ju dela på det , det är ju inte särskilt roligt att vara hemma med ett sjukt barn, jag har ju trott emellanåt att vi skulle behöva åka in till sjukhuset med henne då inte alvedonen tog ner febern alls, det är en rätt jobbig kännsla då febern ligger runt 40 grader, men nu ser det ut som att hon är på bättringsvägen, vilket känns jätteskönt, jag åkte ju på en släng av det hela jag med och har oxå legat i 40 gradersfeber, och får äta doxoferm efter någon dag upptäckte jag att det var bihålorna som spöka på mig, så jag hade en baktriell infektion iaf, och jag var övertygad om att Thilde hade smittat mig, men tydligen inte, för jag hostar ju jag med, men jag känner mig redan bättre, och hostar mindre nu, vilket känns skönt, nej det är inget roligt att vara sjuk när det är strålande fint väder ute, och på bara några dagar har grässet blivit jättegrönt och det är maskrosor överrallt jättefint är det, känns redan som sommar nu, synd bara att man missar det fina just nu, jag får ju inte sola eller utsätta mig för mycket sol då jag tydligen kan få brännskador av medicinen trist.
nej nu ska jag sluta klaga och börja laga lite mat istället:) ikväll får det bli korvstroganoff, som är lättlagat och gott =)
ha bra kväll och njut av det fina vädret:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar