tisdag 27 april 2010

inskolningen går framåt

Nu har Thilde gått i förskola i 4 dagar, igår lämnade jag henne för första gången, efter vilan fick jag gå ifrån och det gick hur bra som helst då hon vaknade och jag hämtade henne kl 15.00, idag lämnade jag henne ute på gården på fm och hon var inte ledsen en enda gång under dagen utan hon verkar tycka att det är roligt att vara med andra barn, hon tittar knappt då jag kommer in och ska hämta henne, men idag fick jag ett leende då jag kom, men sen kröp hon iväg och lekte med något annat:) det känns jätte bra att hon trivs så bra att hon inte saknar mig, och nu känns det bra för mig med då jag har lärt känna personalen lite grann, trots att mitt första inttryck inte var så bra, känns det bra nu.. lite trist är det att förskolan ligger så långt bort och det är dåligt med bussförbindelser, så jag får ju stanna i deras personalrum i flera timmar eller vara ute och gå, men i morgon ska jag lämna direkt då jag kommer så då kan jag åka hem om jag vill. men vet inte hur jag ska ta mig dit på em. då bussen jag brukar ta bara går på morgonen, så det blir nog pendeltåg och buss när jag ska hämta i morgon.
I kväll är älsklingen på sitt första föräldramöte:) så han får chans att träffa personalen han med, det är ju han som ska lämna och hämta på måndag, då jag börjar jobba igen.
nu ska jag försöka söva ner Thilde för natten,
ha en bra kväll