måndag 22 mars 2010

vilken dag!

Tänder ett ljus för min pappa idag, som om han hade levat hade fyllt 70 år
jag kan ju inte tända ljus på hans och mammas grav då den finns i uppsala, så jag gör det här på bloggen istället, du är för evigt saknad, men du och mamma finns alltid i mina tankar.

Annars så har det inte varit någon vidare bra dag i dag, vaknade med värdens värk i nacken, det knakade ljudligt då jag rörde på huvudet, och då jag gick för att kolla hur kallt det var ute så visade mina aningar stämma, det var -10 grader ute, från + 10 till - 10 på någon dag det brukar kännas i min nacke, jag vet inte hur det kan vara så, men väderomslag brukar ge mig rejäl värk
i nacken,och inte blev det bättre nu då vi har varit på babysim, då man får använda armarna mycket, för när vi kom hem så hade jag dommningar ut i armarna, men förhoppningsvis har det gett med sig till i morgon.
ringde kommunen i dag för att höra hur det är med förskoleplatser för Thilde då jag inte har hört något sedan jag tackade nej till en förskola som låg väldigt krångligt och avigt till för mig, det visade sig att då de gjorde om systemet till att allt kontakt ska ske på nätet så hade Thilde försvunnit ur kösystemet, hon fanns inte kvar längre, men tillslut hittade hon på hennes anmälnings uppgifter från början av dec, så då jag hade skapat ett konto på deras hemsida så uppdaterade hon med de rätta datumet, som tur är, men det finns inga förskoleplatser innan aug. förutom den nybyggda förskolan som ligger avigt till, så det var bara för mig att acceptera platsen, för vi måste ju ha en plats till Thilde nu eftersom jag börjar jobba den 3 maj igen, förhoppningsvis så får vi plats här i Bro i aug men då måste vi göra en ny inskolning för Thilde och det är inte så roligt det heller.
Fick papper från försäkringskassan idag så från april så blir det garantidagar att leva på för min del 185 kr per dag, det blir man ju inte rik på precis, så det blir till att leva snålt det är ju inte så roligt då Thilde fyller år den 12 april, för det vill man ju fira, men det ska väl gå att ordna på något sätt ändå.
idag var det babysim men Thilde var inte alls på humör hon som brukar älska att bada var bara gnällig och ville inte delta alls i aktiviteterna i vattnet, när vi kom hem hade jag fått mer värk i nacken som nu strålade ut i armarna, och sen skulle jag försöka att laga mat, ungsfalu skulle det bli lättlagat i vanliga fall, men idag glömde jag hälften av alla ingredienser, så det blev inte alls så gott som jag ville ha det.
idag skulle jag ha stannat i sängen känns det som, men i morgon är det en ny dag med nya möjligheter, hoppas den blir bättre än idag.

i lördag fick jag hämta ett par av mina glasögon som var klara, så nu bär man glasögon igen, ovant men samtidigt väldigt skönt, men nu väntar jag bara på att få ett sms som säger att de lila glasögonen är klara oxå, så man kan variera sig lite he he,
nej nu ska jag fika klart och sen krypa till kojs, känner att jag behöver det efter denna dag,

ha en trevlig kväll