tisdag 16 mars 2010

Oväntat besök

Det blir långt mellan uppdateringarna, men jag har inte så mycket tid att sitta vid datorn, så jag uppdaterar lite vad som har hänt under veckan som gått, i onsdags var det strålande fint väder så jag och Thilde begav oss ut på en 2 tim lång promenad som hon sov den mesta av tiden:) på kvällen skulle jag och älsklingen ta oss en promenad ut mot flisbergs och var en bit på väg, då hans mobil ringer, det var hans far som var på väg till oss och befann sig just då i Uppsala=) snacka om att dyka ner på spontanbesök, då hade han åkt ifrån vilhelmina på morgonen utan att vi visste något =) så han tyckte vi kunde vända om för han hade tänkt bjuda på mat=) så det blev ett besök på den lokala pub och pizzerian i centrum , riktigt trevligt var det, sen handlade Thildes farfar en massa gott åt Thilde=) (tack för allt gott som hamnade i kyl och frys) ja hon blev riktigt bortskämd under helgen med godis och annat gott, men det är ju inte ofta hon träffar sin farfar heller så vad gör väl det. han stannade hos oss under natten och åkte sen vidare på torsdags morgon till Västerås för att överaska lite där oxå=) på kvällen åkte vi dit och hälsa på hos Pers morfar och Thildes gammel morfar=) vi fick lite mat där och Thilde fick ännu mera godis, helgen var vi givetvis i västerås, men på lördagen så åkte vi först till Enköping för nu var det min tur att göra syn undersökning, jag har ju glasögon men det var väldigt länge sen jag hade de på mig, sen de gick sönder har jag inte kommit mig för att skaffa nya, men jag tyckte de hade så snygga glasögon där så nu kände jag mig sugen att fixa nya bågar, men pga mitt synfel kunde jag givetvis inte ha de bågar jag ville ha, för jag har dubbelt så stark styrka på vänster öga som på höger, men det visste jag ju redan, så jag var tvungen att välja hela bågar runt hela glaset, men eftersom jagi nte använder vänsterögat så mycket så drog hon ner styrkan lite på det glaset, men det ska bli spännade att få glasögonen, jag känner ju att jag behöver de särskilt då jag sitter vid datorn, ett par lila bågar och ett par i silver blev det. Lite sugen var jag att göra ett par till solglasögon med styrka, men så tänkte jag att det kan nog vara bra att ha två par glasögon med tanke på att jag jobbar med barn och små barn kan ju ta tag i glasögonen rätt snabbt så att de går sönder, så jag valde två par glasögon fast med olika bågar
istället.
igår blev det tyvärr ingen babysim då Thilde är genom snorig och både jag och älsklingen är förkylda vi med, så vi hoppas på att det blir nästa gång istället,
imorgon ska jag ut och träffa lite kompisar äta och dricka och snacka lite skit, det ska bli så skoj=)
nu vill Thilde ha lite uppmärksamhet så jag får ta och avsluta nu

ha en bra dag

lägger in 2 bilder på Thilde och gammel morfar och Thildes farfar=)


Thilde med sin gammel morfar(Pers morfar)



Thilde med både gammelmorfar och farfar=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar