tisdag 2 mars 2010

sportlov

Det blir lite sporadiskt bloggande här, men det är väl så då man har en väldigt aktiv liten dotter som ska roas och tas om hand, och då blir det mindre tid här
ifredags så fick jag tillslut iväg älsklingen ut på den lokala pubben han har ju blivit tillfrågan av en arbetskamrat några gånger om de ska gå ut, men han har inte velat, men nu fick jag iväg honom och kvällen hade blivit lyckad, man kan behöva komma ut och ha skoj mellan varven anser jag:),
i helgen hade jag båda barnen här de har ju sportlov, nu men bara Markus kommer att vara hos mig under sportlovet vilket Thilde uppskattar hon avgudar sin bror:). så det blir en del bus med varann=) i lördags så var jag i väg och klippte mig, det blev en dyr historia, men nöjd är jag med klippningen, ja jag köpte ju shampo och balsam och ett hårstylings produkt och det vart ju ganska dyrt, men jag tycker jag kan få unna mig det, man måste ju få belöna sig då man har varit lite duktig och gått ner i vikt:) på 5 veckor så har jag nu gått ner 4,6 kg trots att jag inte alltid har ätit nyttigt utan tvärtom unnat mig en hel del gott oxå=) så jag är nöjd med att det går så bra, kanske jag inte klarar mitt mål datum men vad gör det, huvudsaken är ju att jag går ner i vikt. efter jag hade varit och klippt mig så åkte vi en tur till enköping där inhandlade jag två par nya jeans, det behövdes verkligen då jag fortfarande använder byxorna jag hade då jag var höggravid, så de sitter inget bra på mig nu;)... på söndagen åkte per jag och Markus och hälsade på en arbetskamrat till Per, där blev han klippt utav hans fru, och jätte fin i håret och väldigt nöjd:) efteråt var vi etn sväng till västerås och häsade på Carina och klabbe,sen blev att åka hem och då unnade vi oss pizza :)och sen blev det mys framför tv.n resten av kvällen.
i går var det den allra sista gången på babysim vi fick ju en extra gång pga den gången det blev inställt, så igår fick Thilde sitt diplom:) och direkt efteråt så bokade vi in henne på fortsättnings kursen så nästa måndag är det dax igen med babysim:) det ska bli roligt att fortsätta att bada med henne=) . i dag är det Tisdag och i kväll så är det så spännande som tvättstugan;) ha ha tur vi har Markus här som kan hjälpa till=), nej nu ska jag ta och göra något att äta åt oss ,
så ni får ha en bra dag kram