fredag 5 mars 2010

Äntligen fredag=)

Då var det redan fredag igen, och nu är Markus på väg hem till sin pappa, efter en vecka hos mig, en ganska lugn vecka då vi inte har gjort så väldigt mycket, men i går klev vi upp kl.07.00 jag var vaken tidigare eftersom jag har svårt att sova för tillfället men Markus vaknade vid den tiden i alla fall, vi gjorde oss i ordning och åt frukost och sen så åkte jag Thilde och Markus till Solna där vi skulle träffa Angelika och Angelikas och Markus pappa, vid banken där vi skulle Öppna ett nytt konto åt barnen där de får ett bankomat kort kopplat till, ett kort de kan ta ut från en bankomat eller handla i butik med, men de kan inte utnyttja det på nätet eller så, hur som helst vi kom dit strax innan banken öppnade och deras far hälsade inte ens på mig trots att jag sa hej, lite hyfs kan man ju ha i alla fall! hälsar någon på en så hälsar man väl självklart tillbaka, men, men han är som han är, jag var där endast för att skriva på papperna och inte för att umgås, efter att bankärendet var slut så gick Markus och jag till lekplaneten för jag skulle handla lite gips, sen åkte vi hem igen, ingen av oss hade någon större lust att stanna längre än nödvändigt i Solna centrum, när vi kom hem igen så satte jag igång att blanda ihop en vetedeg med lite extra kademumma i :) sen bakade jag ut det till släta bullar, som är goda som de är, men extra goda blir de ju om man väljer att göra semlor på de =) när jag var klar så ville Markus göra chokladbollar de blev jättegoda=) när Per kom hem från jobbet så gjorde vi oss i ordning för att gå iväg och bada, det blev en riktigt trevlig kväll och Per och Markus åkte vattenruchbana medans Thilde och jag höll oss i den lilla äventyrspolen under ruschbanorna :) lite tråkigt var, att då Markus och Per skulle duscha så var det någon som hade tagit Markus badhandduk som jag hade köpt någon dag innan, han hade lämnat den i handduks hållaren vid duschen som så många andra gör, men någon hade rivit ner alla handukar och Markus badlakan var helt borta så han blev inte så glad helt förståeligt, så han fick torka sig i bastun, men annars så hade han tyckt att det var roligt i badhuset, men nu vet man att man bara ska ta med sig gamla fula handukar som ingen vill ta, om to m handdukarna stjäls, trist att det ska behöva vara så... efter badet unnade vi oss pizza som vi köpte och tog med oss hem, och till efterrätt så blev det hemmagjorda semlor och chokladbollar , vilket Thilde tyckte var jättegott hon gillade särskilt chokladbollarna som Markus hade gjort=) Thilde är så rolig i bland, hon har börjat med något som ser så roligt ut, när hon får tag i en mobil eller en telefon, eller något som kan liknas en telefon så lägger hon den till örat och så säger hon "Aahh" och ser ut som hon pratar i telefon, undrar om hon har studerat sin pappa som allltid pratar i mobilen:), för jag pratar nästan aldrig i telefon, jag ärnämligen ingen telefon människa helt enkelt:) sen är hon så rolig, hon gillar ge och ta lekar och delar gärna med sig av sina saker, som sina nappar te x. hon kan ha sin napp i munnen sen tar hon ut den och nästa trycker in nappen i munnen på mig eller hennes pappa:) hon håller oxå på att öva sig på att säga tack då hon får något, det är så roligt att se hur hon utvecklas hela tiden, stora damen nu ju:)...
Nu är det bestämt jag kommer att börja jobba igen den 3 maj skickade mail till min chef. förra veckan för att meddela när jag kommer tillbaka, och hon skulle vidarbefodra det till lönekontoret, så nu väntar vi bara på att få en förskoleplats till Thilde helst här i Bro så att det blir lätt att lämna och hämta, men det är riktig ont om platser så nu håller vi tummar och tår att vi får en plats innan jag börjar jobba för annars blir det problem...
nej nu ska jag fortsätta att plocka lite här hemma, och roa min söta dotter innan hon röjer hela lgh =)

ha en riktigt trevlig fredag kram