tisdag 16 mars 2010

11 mån




11 månader blev Thilde i fredags vad tiden går fort, snart är hon 1 år våran lilla busunge, för det är hon, en liten tjej som är full med energi och påhittighet=) ordförådet ökar, nu säger hon titta till allt hon vill titta på, och tack då hon vill ha något, när hon får godis eller något annat att äta så nickar hon samtidigt med huvudet som att hon tackar:) hon är givmild och delar gärna med sig av sina saker som nappen kan hon trycka in i min eller hennes pappas mun för att sen ta tillbaka den=) sen har hon blivit väldigt gosig också och pussas väldigt gärna och kramas men pussarna blir ju en aning blöta, då hon pussar med öppen mun, men riktigt söt är hon då hon gör det:) sen kommer ju humöret fram mer och mer och hon blir riktigt sur då hon inte får göra en viss sak men det går väldigt fort över igen, ja så om ca 1 mån så blir det 1 års kalas här hemma det blir skoj men fort går det, och den 3 maj börjar jag jobba igen, det ska bli roligt samtidigt som jag kommer tycka det är lite jobbigt att inte få vara hemma med Thilde längre, men det blir nog bra i slutändan.


Ilördag så var det 5 år sedan min pappa gick hastigt bort i en hjärtatack i sömnen, det känns inte som 5 år, utan som igår , men jag vet att han finns här hos mig då och då, för att jag kan känna hans närvaro så starkt ibland, och det känns tryggt att veta att han är här och ser till oss ibland:)
nu ska jag ta och förbereda maten för sen är det tvättstugan som gäller i kväll=)

ha en bra kväll kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar