torsdag 18 februari 2010

uppdatering av veckan





Ja nu va det ett tag sen man skrev här, så jag får väl berätta om om veckan som varit, förra veckan så beställde jag lite saker till hemmet, från jotex och Ellos som jag fick några dagar senare, jag beställde ett nytt överkast till våran säng ett vändbart överkast i brunt och nougat jag blev supernöjd med då jag fick det, då det var mjukt och skön i kvaliten, sen beställde jag gardiner till köket och till V-rummet som jag oxå blev nöjd med, det är inte det lättaste att hitta gardiner som matchar vårat v-rums tapeter som är mörkt bruna, jag gillar ju ljusa färger så det blev ett par ljusbeige panellängder med rosa blommor rosa rosor blev det i köket på gardinerna, på nöjd blev jag iaf både med köket och v-rum jag gillar ju bond romantik i inredning, och nu har vi släppt in våren i våran lägenhet:) i helgen hade jag mina stora barn här,och på lördagen tog vi en tur till västerås, där besökte vi ÖB och köpte b la en lära gå vagn till Thilde som blev 10 månader den 12/2 stora damen nu:) nu övar hon för fullt med att stå själv, sen blev det en tur hem till Bertil och Tiina och hälsa på där en stund där var även lilla Alva som Thilde gärna ville leka med, men Alva var inte riktigt på humör för att leka, riktigt trött tror jag hon var:) på vägen hem så tog vi en tur in på Hummelsta godis butik och en hel del godis blev inhandlat:) på söndag var det Alla Hjärtans dag, men den firade vi inte så mycket men lite gelehjärtan fanns det hemma iaf och resten av godisen som vi handlade i hummelsta :) jag tycker inte att man behöver en särskild dag då man talar om för sina nära och kära att man tycker om de, det tycker jag att man ska göra varje dag, jag fick inget särskilt på alla hjärtans dag men jag fick fina tulipaner tidgare i veckan en lilla bukett var det och det uppskattades jättemycket:), söndagen gick ialla fall till att få iordning lite här hemma, Angelika gjorde ordning sitt rum så att hon kände sig nöjd , fick upp gardiner och tavlor på väggen, och Per och Markus fick upp hans laptopskåp på väggen och jag gjorde iordnig lite i garderoberna så att vi kunde hänga in lite mer kläder, vi skulle verkligen behöva en gaderob till, men just nu vet jag inte vart den skulle få plats så vi får avvakta lite och fundera... vi såg en smart lösning på IKEA det kanske kan vara något för oss, vi får fundera lite på det, och spara pengar, så vi får råd.
I måndags så var det baby sim igen, jag trodde att det var sista gången eftersom de ställde in förra gången då taket till stora basängen höll på att rasa in... men vi får en gång till och det känns lätte bra, Thilde dök riktigt fint denna gång, men hon blev trött snabbt, och på vägen hem somnade hon i vagnen, på kvällen såg jag att hon var snorig och rosslig i halsen igen och på tisdagen så hade hon 38.8 i feber och var rejält snorig och grinig så de senaste nätterna har det inte blivit så mycket sömn för våran del, men i dag är febern nere på 37,5 men hon är fortfarande rejält snorig och grinig, ska vara i famnen hela tiden, och tål inga motgångar,och inget är bra.. och i kväll är jag ensam hemma då älsklingen är i Västerås på möte med jakt skytteklubben, nej nu är det dax att säga go kväll, ska nog sätta mig i soffan med lillan, det är inte lätt att skriva med en hand och hålla en missnöjd Thilde med den andra:)

ha en trevlig kväll

Vändbart överkast i från ellos, andra sidan är nougat färgad, jag blev jättenöjd med detta överkast


Hällgardiner ifrån Jotex jättefina tunna och släpper in ljuset fint, de sitter nu uppe i vårat kök=)

Till v-rummet så blev det panellängder , dessa passade fint till de mörka väggarna där:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar