måndag 1 februari 2010

Ny vecka

Idag var det vägning på viktklubben, varje måndag är det vägning och en gång i månaden mäter man midjemåttet, och jag har gått ner 2.2 kg på en vecka inte dåligt=) jag känner mig riktigt duktig,då jag inte har kunnat motionera eller träna på grund utav min förkylning, så nu känner man sig ännu mer motiverad då man ser att det faktiskt händer något på vågen oxå, träningen får ligga lågt ett tag till, eftersom min förkylning gick över till bihålinflammation i fredags, så jag har inte alls varit pigg i helgen, men nu känner jag mig bättre men ännu är jag inte riktigt bra, men Thildes förkylning är nästan över nu, hon är fortfarande lite snuvig så vi avstod från att gå till öppna fsk idag då jag vet att de inte vill att man kommer dit då man är förkyld, och det har jag full förståelse för, men babysimmet blir av i kväll i alla fall, då tränaren sa att det går bra om barnen är lite förkylda men de får inte ha feber eller öroninflammation, och det är ju logiskt,de är så få gånger kvar nu så jag vill att Thilde ska få vara med nu på slutet, vi missade ju förra gången då Thilde var sjuk, idag ska även Per vara med då vi badar=) det ska bli roligt att få lite sällskap eftersom de flesta andra har sin parner eller någon vän med sig till träningen, många uppgifter är ju lättare om man är två att utföra, men simläraren hjälper hjärna till, så det har inte varit några problem med att vara själv... Idag ska vi även köpa ett varsit terminskort till badet, så vi kan börja simma på allvar, får se hur det går, jag har inte simmat på år och dag känns det som, så man kanske har glömt hur man gör, ha ha, nej det har man säkert inte, men jag vet att simmning inte är den bästa träning då man har en nackskada, eftersom du använder mycket av nackmusklerna, och armarna då man simmar, men, men värt att prova ändå, man kan ju börja lungt och se,om man får värre ont eller inte, sen får man ju skilja på träningsvärk och "riktig värk" men jag tror det ska gå bra... just nu väntar jag på att Thilde ska vakna så att vi kan gå ut och handla lite jag känner att jag vill komma ut en stund, då jag har varit innomhus i nästan en hel vecka, fast i lördags var jag och Per till enköping för att han skulle testa sin syn, och då var Angelika och Markus barnvakt åt Thilde och det hade gått jättebra, fast Thilde hade ju sovit nästan hela tiden medans vi var borta så de hade inte haft så jobbigt ha ha, men en varsin slant fick de för hjälpen, så jag tror nog att de kan tänkas sig att ställa upp fler gånger om Per och jag kanske vill gå på bio eller nåt, vi har ju ingen som kan ställa upp som barnvakter här, så det blir svårt för oss att hitta på något ensamma, utan barn, då mina föräldrar inte finns i livet, och jag har nästan ingen kontakt med mina syskon av olika anledningar, men men, nu kanske Angelika och Markus kan ställa upp någon gång i framtiden, om vi vill gå ut med vänner utan barn. så det känns bra i alla fall=), duktiga var de i alla fall och Thilde med, hon verka inte ha saknat oss alls=)

nu ska jag ta och göra iordning lite lunch åt mig det får bli rester från middagen i går som bestod av kyckling bröst med persilje täcke (gjort på lätt creme fraiche riven ost och persilja)och klyftpotatis och sallad, får jag se vad jag hittar på för mat i kväll, funderar på att ta något vi redan har hemma, det blir lite dyrt om jag ska följa mina vecko meny förslag då jag inte alls, alltid har varorna hemma eller i frysen, men vi har gott om mat i fysen så jag vill gärna använda det vi redan har, men jag tror att jag vet vad jag ska hitta på, ska bara se efter i frysen om jag har det hemma först:)

ha en bra dag =)