fredag 5 februari 2010

Äntligen fredag!

veckorna går så fort, och nu är det redan fredag=) jag har haft bihålsinflammation hela veckan, och har det fortfarande, borde nog ha gått till läkaren men de vill ändå inte gärna skriva ut penicillin längre , knappt ta prover då man kommer dit och misstänker att man har bihålsinflamation eller mycoplasma,mycoplasma har jag fått några gånger via jobbet då det är rätt vanligt att barnen sprider detta, men på Vc där jag bor nu vill de inte gärna ta prover för att kolla detta fast man håller på att hosta sönder revbenen, min husläkare jag hade tidigere hon tog alla möjliga tänkbara prover då hon visste att jag jobbade med barn, men här vill de inte göra det fast man känner igen symptomen själv, så då drar jag mig för att gå dit, och behandlar mig hemma istället och hoppas på det bästa, just nu känns det som att min bihålsinflamation håller på att ge vika, men man vet ju aldrig, jag får väl gå till hälsocentralen på måndag om det inte har blivit bättre tills dess.
trots huvudvärk och var i bihålorna så var jag ute med Thilde igår först till öppna förskolan, det tyckte hon var jätteskoj och lekte lite med de andra barnen där, sen på em så trotsade jag vädret (det snöade och blåste) och gav mig iväg ut med Thilde på en prommenad på oplogade gångvägar varm blev jag så svetten rann:) så nog fick jag motion alltid=)

Thilde är så söt häromkvällen så satt hon och lekte på v-rumsgolvet, då hennes pappa kom hem från jobbet, då sa hon pappa högt och kröp i full fart till honom, han kände sig nog rätt välkomen hem den kvällen=)
nu tränar lill fröken på att resa sig upp och inte hålla i sig, häromkvällen gjorde hon det flera gånger i soffan där jag satt, hon hon tog stöd mot mina ben så hon kom upp en liten bit sen reste hon sig själv resten utan att hålla i sig, sen gjorde hon samma sak på golvet där jag satt, så jag misstänker att hon tänker gå innan ett års ålder, men det är ganska bra om hom går då hon börjar på förskola, då slipper personalen gå och bära omkring på henne, och hon har lättare att hävda sig mot de andra barnen...
nej nu ska jag ta och gör mig och Thilde klara för att gå ut och åka pulka, medans det är fint väder

ha en bra dag