lördag 23 januari 2010

Nystart


Ja nu är det Dax att Börja tänka på hälsan, jag Har inte tänkt Att direkt Banta män Börja äta nyttigare och lite mindre, sen har jag tänkt Att införa och båtar rörelse Träning på schemat, jag har tänkt Länge Att jag behöver gå ner i vikt men inte kant mig tillräkligt motiverad, jag Har varit så pass trött Att jag Inte orkat tag Att ta i det, men nu närmar det sig, Att Börja jobba igen, med tidiga Mornar och mycket barnbaciller som florerar överallt, och för Att orka med och Stå emot förkylningar Bättre, så vill jag komma igång nu med träning, for da har man ju rutin på det Når man sen börjar jobba och Då är det Lättare Att Fortsätta med de nya vanorna under lunchrasten, så är min tanke ialla fall, men jag har ju klarat Detta förr och Då lyckats gå ner 25 kg på egen hand, med lite Sporring av Andra förstås.


Så framöver så kommer veckan Att varvas med styrketräning hemma, jag har Ett Träningsprogram som är anpassat för mig och min nacke gjort av en sjukgymnast, som jag kan utföra hemma, dagliga promenader med barnvagn förstås, till våren har jag tänkt Att Börja Använda stavarna igen , da jag kan gå ut och gå på kvällarna för nu är det för mörkt ... Och en dag i veckan kommer jag Att simma, jag och Per ska köpa en varsit terminskort till badet, sen på måndagar så är det Fortfarande babysim och det ger ju en Viss rörelse för mig oxå, och tycker jag Att det fungerar bra med Att simma Så är jag väldigt sugen till nästa termin Att Börja med vatten gympa för det har jag Provat tidigare tyckte Och det jag var roligt, men vi börjar med en termin i taget och ser Hur det fungerar, mitt mål I första hand är ju Att få bättre kondition och bli piggare, sen Att det kommer Att påverka Vikten är ju bara positivt, jag ska även Börja Använda mig av Viktklubben igen, dar jag Redan är medlem, det blev jag Innan jag vart gravid och är nu Fortlöpande medlem fram till nästa år någongång , så det är ju lika bra Att använda mig av det igen, Där får man väldigt Mycket inspiration och mängder av nyttiga och bra recept, det kan man ju behöva ibland:) Så nu ska jag bara Satta ihop Ett vecko schema som Följa jag ska Så jag vet vilken dag jag ska Göra vad, tyvärr så har jag gått och Blivit Förkyld, men blir det Inte värre Än så här startar jag måndag upp på, det är enklast Att Börja på en ny vecka, sen så har ju Viktklubben Alltid invägning på måndagar så Då passar det bäst, jag tror detta ska funka denna gång Eftersom jag känner mig mentalt Förberedd Måste Och det jag jag vara om ska orka Fortsätta, män, men det ska nog bli bra, jag ska Int ta ut mig i för mycket Början för Då är det ju Lätt att tappa sugen, men jag känner mig riktigt taggad nu, så det ska bli spännande och se Hur det går:)


i veckan har vi haft besök av Tom Det var riktigt roligt Att han kom ner och hälsade på :)... Det blev lite shopping i veckan oxå, vi var en tur till Barkaby och titta lite jag var ju ute efter nya gardiner till vardagsrummet men hittade inga som jag gillade, men lite annat blev det ändå inhandlat, bla en massa galgar Eftersom vi har en bristvara på det, så nu kan vi hänga kläder i klädkammaren istället för Att de ligger överallt;) ett par nya badbyxor till Thilde blev det oxå Då hon Nästan har vuxit ur sina, och Per köpte badbyxor hane med Då även han ska Börja simma och även Börja Delta i babysimmet med mig och Thilde =) Lite annat blev det ju oxå inhandlat som Glödlampor och sånt Nödvändigt =) sen blev det även ett besök på outletten här vid Willys, dar lite kläder blev Inköpta bla 2 par jeans till Angelika, ett par jeans kostar 1oo kr och sen är det 50% på det oxå så jag funderar på Att köpa Några fler, men jag är lite Osäker på STL till henne, och hon visste Int själv vad hon hade, så jag chansade, men det finns säkert kvar till helgen oxå, och Då är hon ju här ...


ikväll och i morgon kväll är jag och Thilde Ensamma hemma Då Älsklingen är i Västerås, i kväll är det tävlig i mörker Skytte och i morgon är det något möte, sa Thilde och jag får mysa Själva i kväll =)

nu ska jag kurera min förkylning lite med en kopp varmt Örtte med honung i =)...

En riktig trevlig fortsättning på helgen Önskar jag alla =)