måndag 11 januari 2010

Helgen

Thildes livsförsta åktur med pulka=)

I helgen har vi shoppat rejällt älsklingen och jag=) det började med att jag ville åka och till ÖB på lördagen och titta lite för det var flera år sedan jag var där, och då passade jag på att handla en massa bra och ha saker till hemmet som förbruknings varor, detbrukar vara lite billigare på ÖB än i vanliga affärer, men allt är inte billigt så man få ha lite koll, det blev fyra kassar med hem iaf, och en pulka ´till Thilde=) det blev inte så roliga saker handlade men nödvändiga, efteråt så blev det en en fika i enköping hos en tidigare arbetskamrat till Per, en riktigt trevlig kväll fick vi=) på söndagen blev det en tur till Flisbergs huset och outleten som ska stänga igen och det är 50% på alla varor i hela butiken oavsett tidigare pris, där fyndade Per två par skidbyxor som han ska ha då han ska promenera till och från jobbet, till mig blev det ett par vinterskor och snygga halsdukar, till Thilde blev det ännu fler strumbyxor, då de går åt nu då hon kryper... det gick väl lite pengar i helgen men det va det värt, det var ju ändå sån t som vi skulle ha köpt annars oxå, men nu blev det lite billigare...

Idag tog jag fram nya pulkan som Thilde fick och Thilde och jag gav oss iväg ut på en liten premiär åktur =) skoj tyckte hon att det var=) senare i dag var vi på första babysimmet för terminen och det gillade hon med, men hon var lite trött så hon var inte lika ivrig som tidigare, och så fort jag satte henne i vagnen så somnade hon=) ....

nu är det dax för mig att gå och lägga mig så jag säger godnatt och sov så gott=)