söndag 24 januari 2010

Aj aj aj!!!

Där rök den mysiga golvlampan med ljus och rökeffekter... jo Thilde förstår mycket väl vad de orden betyder, och hon säger det själv ibland då hon vet att hon gör något som är förbjudet:) hur som hellst så hade vi ställt denna lampa vid sidan om så att den inte skulle vara så lockande, men envis unge som man har, skulle hon dit ialla fall, och hon fintade mig totalt för jag stod bredvid henne då hon höll på med skåpdörrarna till bokhyllan och jag tittade bort en sekund och pang!! där låg Thilde på golvet bland glas skärvorna och vattnet från skålen men som tur var fick hon inte en skråma själv, men rejält rädd det blev hon stackarn... då jag lyckats lungna henne så var hon alleles tyst och så lungn i min famn, och hon såg ut att skämmas stackarn, efter en stund fick jag henne att somna, sen då hon vakna hade hon glömmt allt ihopa, för då var hon i samma hörna igen och röjde för fullt i ett skåp hon inte tidigare kommit åt då en fotölj har stått i vägen för det, ja ja vissa lär sig inte av sin misstag tyvärr...

jag skev igår att jag skulle starta mitt nya liv i morgon;) men vi får nog avvakta lite till för både jag och Thilde har blivit mer förkylda under natten som vi dessutom inte fick sova något alls, Thilde vaknade minst en gång i
timmen hon var inte ledsen, men hon sov bara oroligt, och idag hostar både hon och jag så det blir nog inget babysim i morgon heller tyvärr, men förutom det så är hon ganska pigg men någon mat får jag inte i henne idag bara vatten och "mamma mat" det är allt som duger för lill fröken, nu väntar vi bara på att Thildes pappa ska komma hem så vi får äta pizza=) han har varit i västerås på möte med hemvärnet, och i går var han där oxå för någon tävling, och kom inte hem förän kl 02.00 i natt vissa är ute och slarvar hela nätterna minnsan;)

nej nu ska jag försöka att roa min dotter lite grann så hon inte river hela lägenheten;)
ha en bra kväll!