måndag 19 oktober 2009

Uppdatering


jag tänkte uppdatera lite om vad som har hänt under veckan, I tisdags var jag ju och träffade mina arbetskollgor på kvällen, det var ju första gången Per fick ta Thilde själv, och det var ju lite nervöst för mig;) jag ammar ju henne fortfarande men inte på heltid utan hon äter ju vanlig mat nu oxå, men ändå kändes det lite nervöst, att inte ha henne med, men det gick ju hur bra som hellst, och kvällen blev riktigt trevlig, med en tre rätters middag och lite vin till unnade jag mig oxå=) vi var på jensen´s bØfhus och jag beställde som förrätt en snackskorg och till huvudrätt blev det Bbq och till efterrätt blev det en bananasplit och kaffe oj så mätta vi blev...

på onsdagen så snöade det rejält på fm, och lite på em, men det blev inte mer än så... på fm hade Thilde tid hos barn läkaren på bvc och hon kollade att hon utvecklades som hon skulle och allt såg jättefint ut hon vägdes och mättes och är nu 67 cm lång och väger 6800g hon fick en sked av läkaen att hålla i och hon växlade den mellan händerna jättefint... jag frågade om Thildes skelning vilket läkare inte kunde se något av, och det brukar man kolla vid 8 månaders kontrollen, men då jag sa att hon skelade särskilt så hon var trött och att jag och Angelika har ett ärftligt synfel, så fick vi en tid tidigare hos ortoptisten, eftersom det var bäst att kolla det så tidigt som möjligt,men inte vet jag hur man korrigerar synfel hos en bebis, för glasögon kan hon väl knappast få... nu hoppas jag ju givetvis att hon inte ska ha något synfel, för glasögon är ingen billig historia, men men bättre att upptäcka sånt tidigt iaf... efter vi hade varit på Bvc blev det en 2 tim lång prommenad ute i snålblåsten, jag försöker att vara ute och gå om det inte regnar förstås, för jag har inga regnkläder som passar mig.. men annars så tycker jag det är skönt att komma ut och röra lite på sig och Thilde tycker oxå om att åka vagn...

bilen är fortfarande trasig, men Per har iaf fått isär allt för att kolla vad felet är och det är bromsbackarna så nu ska vi bara beställa nytt så han kan få ordning på bilen igen... men inget ont som inte för nåt gott med sig, för när vi inte kan åka iväg någonstanns i helgen så kunde vi ju städa och få lite ordning här hemma istället, det är svårt att hinna med sånt på vardagarna då man har en livlig bebis som vill ha uppmärksamhet nästan hela tiden när hon är vaken. men nu tar hon sig fram i gåstolen riktigt bra, och man måste tänka på säkerhet nu, i köket tycker hon spisen är spännande, och plåt lådan under ugnen fick hon upp i går trots barnspärr så jag vart lite rädd att hon skulle klämma sina små fingrar, men hennes pappa fixade till spärren igen, men vår lilla tös är rätt klipsk, för när hon inte fick upp lådan så böjade hon fingra och ha sig på själva spärren så det är väl en tidsfråga innan hon får upp den igen... i vardags rummet så har jag blommor i golvnivå och där vill hon gärna leka och dra i bladen så nu har jag börjat med förmaningar som "aj aj" och "inte röra" men det verkar hon bara tycka är roligt och skrattar och fortsätter, vilken liten busunge hon är=)... just nu sover hon gott lill snuttan, men så har det inte varit på nätterna under senaste veckan, för några dagar sedan så höll hon Per och mig vaken från kl 1.00 till kl 5.00 på morgonen tillslut så gav jag henne alvedon trots att hon inte gnällde så mycket, men jag misstänkte ju att hon hade ont eller obehag av något, och några minuter senare så slappnade hon av och somnade och hennes 2 trötta föräldrar sov till 11.30 den morgonen.. vi misstänker att det är en tand som spökar i övre käken som gör att hon är lite gnällig just nu och särskillt på kvällen.. det känns som att tanden ska komma när som hellst, tandköttet är jättehårt där, så vi får väl se när tand nr 3 vill komma...

nu ska jag ta och förbereda lite mat i kväll blir det nog panbiff sås och potatis



hej så länge...


Så här skönt sover jag när jag är ute och åker vagn


Och så här glad är jag, när jag har vaknat igen

Nyvaken och gosig

Mina älsklingar<3... '
nu kan Thilde sitta själv=)