måndag 5 oktober 2009

Tack!


Det blir en liten snabb uppdatering på mobilen...i lördags var det dop för Thilde och det blev jätte lyckat trots att morgonen kunde ha startat bättre. Ja Igentligen så började det redan på fredagen då vi åkte till västerås för att förbereda i lokalen, duka och ställa iordning allt eller så mycket det gick i alla fall , men halvvägs till västerås kommer vi på att rullen med pappersduken är kvar hemma . Så duka får vi göra samma dag som dopet,..under färden till västerås så börjar det låta konstigt vid bakhjulen det smäller till som om vi kört över något och värre blir det på hemvägen från västerås, vid avfarten till bro så så låter det som att något skrapar bra under bilen och då per backar in bilen i garaget så låter det riktigt illa , det va precis vad vi behövde då vi ska iväg och ha dop i västerås *suck* på vägen hem ifrån västerås så hände en annan sak oxå, som va riktigt obehaglig, Thilde har varit förkyld ett tag nu och under veckan så har hon varit rosslig och hostig så då vi är på väg från västerås så börjar Thilde att hosta och gråta. Och man hör att hon har slem i halsen och att hon får svårare att andas och försöker hosta , så jag säger åt Markus som sitter där bak att luta hennes huvud framåt så att hon kanske får upp slemmet men det hjälps inte och jag hör Thilde kämpa för att få luft. Så trots att vi fortfarande kör så ber jag markus att knäppa loss henne från bilstolen. Och Per stannar vid väg kanten och vi rusar snabbt bak för att hjälpa Thilde som är alldeles röd i ansiktet och skakar i hela kroppen .jag lägger henne över mina knän och masserar henne över ryggen så att hon ska lugna ner sig lite och hoppas hon ska få upp slemmet som sitter i halsen, efter ett tag så lugnar hon ner sig lite och jag ammar henne och hoppas det ska hjälpa till att lösa upp allt segt slem i hennes hals, när hon har ätit klart och lugnat sig lite så spänner jag fast henne igen och sätter mig där bak jag med , Thilde börjar gråta igen men nu mer av rädsla men jag och Markus lyckas lugna henne genom att hålla hennes händer och jag får henne att luta sitt ansikte mot min ena hand och till slut så somnar hon....väl hemma så vaknar hon upp och är jätte pigg och det va ju inte så roligt då kl är halv elva och jag har en del att förbereda inför lördagen . Kl 02.00 så somnar hon för natten och kl 7.00 så kliver jag upp på lördagen för att göra klart 4 tårtor och över 40 biskvier ska choklad doppas och in i kylskåpet och stelna igen och kort ska klippas.så jag blir rätt stressad då jag vet att vi har hela församlingshemmet att göra i ordning oxå. Och vi ska åka i två omgångar till västerås och där går det 3 tim.men det ordnade sig ändå. Angelika och Markus hjälpte mig att ordna tårtorna och Angelika doppade biskvierna i choklad och Per hjälpte mig att klippa kort , sen kom tom och hämtade Per och Markus så att Angelika och jag skulle hinna göra oss klara .sen blev vi upphämtade av Per..och jag måste tacka alla som ställde upp och gjorde iordning i församlingshemmet, för där hade jag gärna varit med och hjälpt till eftersom jag hade en bild i huvudet om hur jag ville ha det .men jag blev jätte nöjd med resultatet det blev jättefint..och tillslut så blev det en riktigt trevlig fest för Thilde som jag knappt såg under hela dopkaffet men hon va glad och nöjd under hela dagen och en massa gott fanns att äta mer än vad jag trodde det skulle bli, svärmor hade ordnat en massa gott oxå det tackar vi för :) jag kommer att lägga upp lite bilder på dopet senare då bilderna kommer . He he jag tror att bilderna på Thilde som hade strötts ut över båda borden blev uppskattat av 115 bilder så fanns inget kvar då festen va slut :) sen måste jag tacka oThildes vägnar för alla fina dopgåvor och inte en enda dubblet blev det :) och sen för alla fina och rara ord i hennes bok de kommer hon nog att tycka är roligt att läsa då hon blir äldre...men nu då dopet är över så ska jag försöka att lägga mer energi på vårat hem.jag har inte haft så mycket ork för det , då det varit så mycket annat ett tag ...men nu ska jag gå och byta blöja på Thilde känner jag :-o och sen ska jag titta till min son som är hemma från skolan. Han har något virus i kroppen och har haft lite feber och ont i kroppen mest klagar han på värk över bröstet men det verkar inte göra ont då han hostar iaf, så vi får väl se vad det blir av det hela.... hej så länge...