torsdag 1 oktober 2009

lite smått och gott

Då var det 1 oktober idag då ,hua vad det går fort, nu är det en del att stå i dopet närmar sig med stormsteg, på lördag ska allt vara klart. i helgen som var så var Per ute med hemvärnet från fredag kväll till söndag fm så jag hade barnen alldeles själv i helgen, men vi hade det riktigt mysigt och åt gott och såg på film:) på söndagen hade vi dopsamtal med prästen, det blir en kvinnlig präst, och hon verkar bra, men hon ville nog att vi föräldrar och faddrarna skulle var lite mera delaktiga i själva dopet och att någon av oss föräldrar skulle läsa tacksägelse bönen , men det avstod vi ifrån, jag ser ju så dåligt, så jag skulle inte se vad det stod i texten där framme i kyrkan, och sedan skulle jag ju bli alldeles för nervös ha ha... idag hämtar carina ut nyckeln åt oss till församlingshemmet vi tänkte åka dit i morgon och förbereda så mycket det går i förväg så vi slipper tänka på det på lördag, vi blir nog närmre 40 pers på dopet, och det mesta är på pers sida ;-) några har fått förhinder och kan inte komma och andra har tillkommit i stället, det var några st som vi hade glömt skicka ut kort till men det ordnade sig ändå... jisses om alla hade kommit så hade vi blivit över 50 pers i kyrkan, då hade vi blivit riktigt många...
tyvärr så kan inte svärfar komma då han är riktigt dålig... men vi hoppas att han snart ska vara frisk och kry igen...
min syster och hennes dotter fick lov att tacka nej i sista stund oxå, vilket jag tycker är riktigt tråkigt, eftersom det var flera år sedan vi träffades, senast var nog på pappas begravning, så det hade varit jätteroligt att få träffa de igen, men det får vi göra en annan gång i stället...
nej nu ska jag ge mig på att baka en gluten fri tårta, vilket jag inte tror blir lätt... men har bakat lite andra gluten fria bullar och det gick bra ialla fall, så vi får väl se hur det går, annars så får jag väl hitta på något annat... hej så länge