söndag 13 september 2009

Orolig sömn

I natt blev det inte många timmars sömn som längst har jag sovit 2 timmar i sträck för att sedan bli väckt av lillstumpan, hon har ju blivit förkyld, och är så täppt i näsan, så hon har svårt att sova, då hon ligger i sin säng så har hon svårt att andas för hon är så slemmig i halsen, men då jag tar upp henne blir hon lugn och glad igen och i min famn så släpper det lite av täpptheten, men i stället för att somna som jag hoppasdes på så blev hon snarare pigg då hon kunde andas ordentligt igen det var ju inte precis vad jag hoppades,men trots att hon är så förkyld så håller hon humöret uppe då man tar upp henne, då blir hon sitt vanliga glada jag, så jag ska väl inte klaga, för trots att jag är så trött så blir man ju så glad av hennes leenden, så vad gör väl det att man inte har fått sova så mycket under natten, om hon kan hålla humöret uppe så kan väl jag med det, jag somnade strax efter kl 22 i går kväll och vaknade första gången kl 00.33´nästa gång vaknade jag kl 02.30 och var vaken till 04.30 och sen vaknade jag kl 06.30 då per skulle upp sen sen kunde jag inte somna om, trots att jag har legat kvar i sängen, men jag ska inte klaga minns att då Angelika och Markus var sjuka så var det jättejobbigt då de alltid var gnälliga och trötta, så jag vet ju att det kan var värre för så länge hon inte skriker och är jättegnällig så orkar man ju trots att man själv är helt slut.men hon är ju som en liten solstråle trots sin förkylning, så man kan inte annat än att bli glad av henne=)

Idag är det styckning som gäller för älsklingen så lite kött får vi allt med oss hem =) men vi ska ju var här uppe en vecka till så med lite tur så blir det mera älgkött hem;)

idag blir det nog bara en lugn dag för mig och Thilde, vi ska väl över till hennes Farmor och Farfar lite senare men just nu ska vi bara ta det lite lugnt

Ha en bra dag !