onsdag 9 september 2009

Norrland

Nu har vi varit här uppe i 5 dagar och hunnit med en namngivningscermoni och ett dop båda väldigt trevliga och fint gjorda ...Per har suttit ute i skogen sedan i måndags så han har vi inte sett till så mycket;) hoppas han får lite tur, så vi får lite fint kött i frysen igen, det skulle inte vara så dumt;) Igår var jag ,Thilde och hennes Farmor i väg till Lycksele för att titta om vi kunde finna en Barnmatstol med ratt och det gjorde vi ju, så Thilde fick en stol i neon grönt med svart dyna, utav farmor och farfar, det tackar vi så mycket för=) jag tyckte det var lite roligare med färg på stolen, det fanns en i rosa oxå, men det tyckte jag skulle bli för flickigt, och sen så fanns det vita stolar men det var lite tråkigt tyckte jag, så en grön fick det bli som kommer lysa upp hela köket ha ha, sen så hittade jag en söt tallrik till Thilde med motiv av tomtebobarnen av Elsa beskow och sedan hittade jag ett par skedar, det måste hon ju ha nu när hon har börjat att äta lite=) sen så gick vi vidare och in på chikaboom och där hittade vi fina kläder och Thilde fick en ny vinter overall den tackar vi oxå för jättefin var den, själv köpte jag två mössor och en body och ett par mjuka byxor till Thilde , sedan blev det givetvis en tur på Jysk och dollar när vi ändå var i Lycksele och även där hittade jag en massa saker så man var väl rätt pank då det var dax att åka hemåt ha ha, trötta var vi i alla fall och riktigt kaffe sugna då vi kom hem, och i går fick Thilde smaka sina första majskrokar och det gillade hon =) hon har ju fått en tand nu så hon vill ju gärna bita och tugga, och tand nr 2 är nog inte så långt borta nu den heller den lyser igenom tandköttet, så det är bara en tidsfråga innan hon har två små risgryn i munnen=) i dag blir det barnkalas och tårta hörde jag en fågel viska ;) så Per och jag får väl åka in till vilhelmina och leta present i Em, men nu ska jag gå och vara social med min söta dotter som ligger och sover =)
ha en trevlig dag Tjingeling!