torsdag 25 juni 2009

Så Trött...

Idag har Angelika och jag unnat oss att shoppa lite kläder, särskilt jag, det är lite svårt att prova kläder själv då Thilde är med, men nu hade jag ju lite barnpassning då jag provade, vilket underlättade en hel del :) ja Per är ju i västerås och har jouren på skjutbanan, och Markus är med honom hela dagen, precis som i tisdags då de oxå var i västerås hela dagen, då var jag och Angelika i gamla lgh hela dagen och packade lite mer saker som blev lämnade kvar vid flytten det har gått segt framåt men sakta men säkert får jag över sakerna som är kvar i lgh, jag har ju inte kunnat packa allt innan, är ju lite jobbigt att hinna allt själv, då man har en liten bebis att ta hand om oxå och att packa allt själv för 5 pers tar lite tid tyvärr, och sen har jag packat upp större delen här oxå, så jag är lite less på allt vad flytt och flyttlådor heter, och det har varit en del irritation här hemma för att man inte hittar saker och ting, men det låg ju kvar i gamla lgh... ja så kan det gå då man inte packar sina saker själv ..., ja jag har varit rejält stressad ett tag över flytten, så pass att jag trodde att mjölken höll på att sina för mig, för Thilde åt hela tiden och inte rann det till någon ny mjölk så att hon blev mätt, men nu så är det bättre igen , för nu känner jag att det rinner till igen då hon äter, och det känns jätte skönt för jag vill ju kunna amma längre än 2 månader iaf...
Nu är gamla lgh snart tömd Per och Markus var och hämtade och körde alla lådorna till vinden i går så nu får man springa och hämta sakerna man saknar där i stället lite närmre blir det iaf... jag börjar känna mig lite som en hemmafru numera, man har ju dygnet runt jour med Thilde( även om hon för det mesta sover riktigt bara så sover jag väldigt lätt och kollar då och då om hon fortfarande andas, eftersom hon andas så tyst) sen ska man ta hand om lgh städa, planera handla och laga mat, men en hel del hjälp har jag fått från barnen då jag tvättat i tvättstugan, det hade inte gått så bra utan den hjälpen faktiskt, jag prövade att ta Thilde i selen och bära ner tvätten i tvättstugan jag bor ju 2 tr upp numera så det är lite kämpigt med att bära både barn och tvätt, (samma sak med matkassar...)och i tvättstugan så gick det inget bra att sitta på huk med Thilde i selen på magen, varken hon eller jag gillade det, så Både Angelika och Markus turades om att hjälpa mig i tvättstugan, den hjälpen var guld värd, samma sak då vi packade och städade en hel dag i gamla lgh så var Angelikas hjälp helt ovärderlig, hon var så duktig, jag ville ju att det skulle se lite fint ut då jag visade lgh för en ev. ny hyresgäst på kvällen, och Thilde hon var vaken större delen av dagen och ville ha uppmärksamhet då, så det gick riktigt långsamt fram med både packning och städning och ingenstanns hade man att sitta förutom på golvet, inte så skönt då man behövde amma, ja du Thilde du har 2 riktigt duktiga stora syskon som gärna tar hand om dig. när det behövs=)

idag var det mammagrupp igen, idag gick sköterskan igenom smakporttioner, sen så vägde hon och mätte Thilde och hon växer som hon ska lilla fröken och ligger över kurvan =)

12/4-09 Födelsevikt: 3480 g. längd 50 cm
20/4-09 1 v : 3650 g. längd 52.5 cm
27/4-09 2 v. 3930 g. längd 53.6 cm
15/5-09 4 v. 4540 g. längd 56,4 cm
11/6-09 8 v. 5260 g. längd 59,0 cm
25/6-09 10 v. 5565 g. längd 60,6 cm

Nu ska jag gå och göra Angelika och Thilde Sällskap, Angelika har just bytt bajsblöja på Thilde och satt på henne nya kläder, hon är så duktig så Thildes stora syster=)

Ha en trevlig kväll!