fredag 26 juni 2009

Nu är värmen här



Min morgon började kl 05.00 i morse, och alla sov gott utom jag, hörde ett frenestiskt snuttande i från Thildes säng=) och jag kände att det måste snart vara dax för henne att äta, för brösten spännde rejält , jag tror hon åt mindre igår än vad hon brukar, det kan ju bero på värmen att hon inte äter så mycket just nu... hur som helst så satte lillstumpan igång och prutta rejält=) så då fick jag en anledning att väcka henne, hon kan ju inte sova vidare med en bajsblöja heller;) så jag väckte henne och så bytte jag blöja innan hon fick lite mat och sedan somnade hon om igen. men det gjorde inte jag, jag kände mig inte trött och det var rätt varmt i sovrummet och jag vill ha svalt då jag sover.. kl 10.00 så var det dax för tvättstugan, det blev lite mer tvätt än vad jag hade tänkt mig, hittade ju en kvar glömd tvättsäck i gamla lgh , men jag tycker det är alldeles för kort tvätt tid i tvättstugen man har bara 3 tim på sig och då ska kläderna torka på den tiden oxå och inga stora maskiner är det heller så allt ryms ju inte på en gång, så det slutade med att tvätten inte hann att bli torr, så det var bara att ta upp till lgh och hänga på balkongen tur att det är fint väder just nu så att man kan torka där,..


jag tycker lite synd om "liten" just nu, hon gillar inte värmen något vidare, inte för att hon blir gnällig utan hon kräks mycket och är ganska slö, tog ut henne på balkongen i kväll där vi har skuggsida på em. och det fläktatde skönt där, och då slutade hon kräkas och tillslut så somnade hon i babyliften, hon gillar verkligen att vara ute lilltösen, hon sitter och njuter iknät på oss då vi är på balkongen och då vi är ute och går, somnar hon för det mesta i vagnen bara den rör på sig är hon nöjd=). idag har Angelika varit med en kompis och badat, medans vi andra har plockat lite här hemma, vi får ju besök i morgon av en barndomsvän till mig och hennes familj som bor i västerås , så då tänkte vi passa på att bjuda på lite mat, det ska bli skoj att träffa henne och hennes lilla flicka, men lite småstressigt är det ju oxå ,för Per har jouren på skjutbanan både i morgon och på söndag förmiddag, och vi måste ju packa oxå för på söndag kväll ( vi åker under natten)bär det iväg till Norrland. i ca 2 veckor ska vi vara där uppe, det ska bli skönt att komma hemifrån ett tag nu.. jag trivs jättebra i nya lgh men jag behöver ett avbrott från allt vad flytt heter just nu, men vi är nästan klara här hemma nu, det är lite små grejer kvar, som att försöka ordna bra förvarings utrymmen, ja för de har fortfarande inte fixat garderobs stången till den stora garderoben den saknas fortfarande, så snart fixar vi en själva, så att man kan hänga upp kläder, men nu har vi äntligen fått låset i dörren utbytt iaf känns ju skönt då man åker på semester...


Nu ska jag försöka att gå och lägga mig om jag nu kan somna i den här värmen, men man måste ju försöka iaf, annars så får jag väl lägga mig på balkongen för där är det svalt och skönt;)


Natti Natti!