söndag 14 juni 2009

Grått och regnigt


I torsdags va vi till Bvc och träffa föräldragruppen för första gången och igentligen skulle vi ha varit på 2 mån kontroll den 10.e men glömska jag, hade tagit fel på dag så vi fick en ny tid nästa vecka . Så är det väl då man har mycket att tänka på..inget går ju automatiskt med den här flytten, alltid något som krånglar nu är det datorn som vi fortfarande inte fått inkopplad för uttaget till bredbandet sitter uppe vid taket ovanför ytterdörren så inga kablar når dit. Och då tänkte jag att jag skulle ha trådlöst och beställde ett trådlöst modem och fick med ett program som skulle installeras. Men det gick inte så enkelt eftersom jag har fel nätverks kort i datorn, pga att datorn kraschat en gång tidigare och jag då bytte nätverkskort och detta funka inte med det programmet så jag har fått beställa en sak till för att få det att fungera och Det skulle ta 5 dagar innan jag skulle få det *suck*men men det är bara att gilla läget..sen är de inte så snabba på bokontoret här heller och det går bara att nå dem mellan 8-9 både när det gäller besöks tid och telefon tid.och det saknas lite saker i lgh bla. En klädstång till en garderob så det går inte att hänga upp kläder där och det har jag påtalat flera ggr nu, men inte har de fixat det ännu. Sen så fick vi ju inte alla nycklar till lgh utan en är ute på vift någonstanns, den tidigare hyresgästen hittade inte nyckeln. Så nu är ett nytt lås beställt men det verkar ju aldrig dyka upp det heller *suck* sen i tvättstugan var boknings cylindern borta så det tog några dagar innan jag fick tag i en ny sån, ja ja listan kan göras lång över vad man behöver ringa om. Så jag har allt annat i huvudet än Thildes läkar besök,kom på det dagen efter. Jag var helt säker att det var samma dag som föräldra gruppen. Men inte då :( men det ordnade sig med en ny tid iaf . Fast väga och mäta fick vi ju göra ändå och Thilde bara växer och ligger stadigt på den övre kurvan :) nu väger hon 5270g och är 59 cm lång., men lillstumpan har blivit förkyld och det är nog jag som har smittat henne tyvärr.just nu sover hon väldig oroligt och kräks väldigt mycket stackars liten. Hmm förra gången älsklingen var borta hela helgen mådde hon heller inte bra. Och samma sak nu då Per är på övning hela helgen, hmm nästa gång får han nog stanna hemma eller ta henne med sig så hon inte blir sjuk ;) men den här gången har jag ju iaf haft både Angelika och Markus hemma så de har kunnat hjälpa till med en del sysslor.som i tvättstugan tex. Försökte att ha Thilde i selen men jag kunde inte sitta på hukoch plocka in tvätt i maskinerna då protesterade Thilde för det gillade hon inte:( så Angelika och Markus fick hjälpa mig med tvätten , men i övrigt så fungerar det mesta bra ändå och nu önskar jag bara att det ska sluta att regna och bli lite sommar så att man kan vara ute lite mera. Men de har lovat fint väder till midsommar så man får väl hoppas det stämmer... Nu är det snart dax för frukost men ingen utav barnen är vakna ännu så jag vilar väl lite till innan det är dax att kliva upp:) ha en bra dag kram