söndag 10 maj 2009

Uppdatering av veckan

Nu blir det lite långt mellan gångerna, men jag hinner inte riktigt med att sitta vid datorn numera. men här kommer en liten uppdatering av veckan i alla fall

Onsdag 6/5
i onsdags kväll vid 21-tiden gick brandlarmet hos grannen mitt emot mig ,och ingen öppnade dörren, och grannarna ovanför försökte ringa störningsjouren men de kunde inget göra så det var bara och vänta och se om det skulle börja brinna eller inte,ungnen stod på och ingen tycktes vara hemma, men nästan en timme senare så börja det lukta i trappen och nog börja man bli nervös alltid och många tankar snurrade, skulle vi behöva utrymma och vad var viktigt att få med sig i såna fall? coh Angelika vågade självklart inte gå och lägga sig. grannen ovanför fortsatte att ringa på dörren och till slut öppnade han som bor där, och det var tjockt med rök i lägenheten, han hade tydligen legat och sovit eftersom han inte öppnat tidigare, hur man nu kan sova när det tjuter så, men ingen brand hade utbrytit och det var bara för han att vädra, så till slut Vågade även Angelika gå och lägga sig för natten.


Torsdag 7/5
Jag blir ett år äldre=)

Fick jag besök från Bvc det vart ett snabb besök eftersom jag inte hade så mycket frågor, men jag passade på att fråga om Thildes andning eftersom jag tycker den är så oregelbunden, jag minns inte att de andra två andades så ojämt, ena stunden andas hon så fort och häftigt för i nästa knappt andas alls, men det var helt normalt för bebisar att andas så även att de gör små andningsuppehåll och då får man vara där och peta lite så de börjar andas igen, vilket jag faktiskt gör, jag kollar då och då att hon andas för hon blir så tyst, och jag vaknar även på natten för att lyssna om hon andas, inte konstig om man är trött om man sover så lätt för att höra om hon andas :s berätta också att hon är lite förkyld och att hon har börjat att kräkas ganska ofta, och det berodde på att hon har mycket slem ihalsen och inget konstigt heller, men det visste jag ju redan, men när hon ändå var på besök så kan man ju alltid höra och kanske få nåt tips;)
på kvällen uppträdde Angelika på Confidensen i Ullriksdal tyvärr så kunde jag inte komma, det ligger så långt bort från mig, och det är lite krångligt att ta sig dit med buss, och sedan får man gå 1 och 1/2 km från bussen, sedan är ju ljudvolymen ganska hög för Thildes små öron, men jag hade gärna sett henne uppträda, det hade ju varit en fin present från henne till mig,men denna gång tog sig hennes pappa och farmor sig dit och tittade. Här hemma blev det fika med tårta och bullar, jag fick en fin blomm bukett av Per och en fin kruka av Angelika som hon gjort i slöjden och sen dekorerat med en bränn penna, men Angelika stannade hos sin pappa efter dansen och fick fika på fredagen istället.
Fredag 8/5
vaknade kl 04.00 och kunde inte somna om
Efter skolan kom Angelika förbi och fikade, sedan skulle hon hem till sin pappa och äta mat eftersom det var hans helg , och Per skulle bara snabbt hem efter jobbet och äta och hämia sin packning ska på utb hela helgen med hemvärnet, så min helg blir själv med Thilde. som för övrigt valde att somna kl 01.00 den natten och jag somnade sittandes i sängen, var som i koma av trötthet eftersom jag varit vaken sedan 04.00. sen under natten vaknade hon till och från hela tiden när jag tog upp henne så kräktes hon och var ganska gasig i magen.

Lördag 9/5

är helt förbi av trötthet Thilde har svårt att sova då jag lägger ner henne i sängen och vill ligga på min axel och kräks ganska mycket slem, hon är vaken hela dagen och somnar inte förän vid 18-tiden då även jag somnar en stund.. Angelika ringer och undrar om jag kan dra ut ett papper om gymnasievalet på mailen och skriva under och skicka tillbaka det till henne, för hennes pappa vill inte göra det trots att det är han som fått det på mailen, nej han vill att det är jag som ska skriva på, allt för att jäklas med mig, men det är barnen som drabbas då han håller på, och jag blir så j ävla förbannad på han. papperet skulle vara inlämnat på måndag så det måste skrivas på i helgen. så jag drar ut papperet och skriver på och skannar in och skickar tillbaka till Angelika. förstod av Angelika att han har bråkat med henne eftersom hon var rätt sur.. ja han gör så mycket dumma saker mot barnen, som när han bestraffade Angelika för att hon ville bo hos mig på veckorna eftersom de bråkade hela tiden, då packade han ner alla hennes saker i rummet hon hade och bar ner det till förådet och sedan fick hon ta sovallkoven i vardags rummet i stället, och han tog hennes rum. hon har nu bara istort sett en säng hemma hos honom de andra sakerna kommer hon inte åt aftersom de är så rörigt i källarförådet, och han vill inte hjälpa henne heller. det han har sagt är, att då hon vill bo hos honom på veckorna igen så får hon tillbaka rummet, vad tror han att han ska uppnå med detta, hon tycker inte det är särskilt roligt att åka till honom kan jag säga, ja det finns mycket att säga om honom men det skulle bli en hel roman då:/...

Söndag 10/5

Thilde vaknade kl 02.00 och somnade inte förens kl 05.00 igen så jag känner mig lite sliten idag, hon hade svårt att andas i natt pga mycket slem så det var bara att ha henne på axeln och försöka att få henne att somna om... fick ett Sms av Angelika på morgonen där hon frågar om hon får komma till mig idag för pappa är så otrevlig, mer fick jag inte veta. så får väl se om hon kommer idag. jag blir så trött på att han vill bråka hela tiden...

nej nu ska jag ägna uppmärksamheten åt Thilde sitter med henne i famnen nu när jag skriver så det går inte så fort att skriva ;)
Hej så länge


jag lägger in bilder på en del av Thildes presenter och blommorna och skålen från Per och Angelika




den fina skålen Angelika har gjort med drakmotiv som går runt hela skålen




Blommorna från Älsklingen=)


Thildes fina presenter jag har inte fotot de i ordning från dom vi fått de ifrån utan har lagt ihop de som de passat att fota;)





























Isbjörnen är från storebror Markus och Dino från storasyster Angelika=) spöket laban och prins bus är från per och mig=)



solhatten är från storebror och keps och solglasögon från farmor=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar