fredag 15 maj 2009

Fullt upp

Ja nu har man fullt upp, det inte så att att man ligger på latsidan precis;) nu packas det för fullt på dagarna, mellan amningen och då liten sover, sen så har jag ju fått sitta en hel del i telefon för att få tag i folk, så som f-kassan och lönekontoret. fick ju ändrade inkomstuppgifter då vi löneförhandlade, så det var jag ju tvungen att meddela f-kassan det handlade ju ändå om nästan en 1000-lapp mer i lön, behövs ju verkligen nu då man får föräldra penning, för det är inte mycket att leva på. sen så har jag ringt mitt nuvarande hyresvärd för att kolla upp en del saker inför flytten och så har jag ringt den nya, för att se om vi kan få tillträde till lgh lite tidigare men det fick vi göra upp med den som flyttar ut, men det nr har jag tappat bort så jag skulle ringa huvudkontoret för att få nr men hon var på kurs igår. så jag ska göra ett nytt försök idag, nackdelen med att få tillgång till lgh tidigare var att vi inte skulle få städbesiktning av lgh om vi inte var nöjda med den tidigare hyres gästens städning, vilket gör att jag är lite tveksam till att ta lhg tidigare även om det bara handlar om ett par dagar, för det var rätt stökigt i lgh då vi var där och tittade, så man undrar ju om de städar ur ordentligt...sen så har jag ringt om garage plats på nya adressen, och hon skulle kolla upp om det fanns något ledigt, annars så skulle vi få stå i kö till ett garage... att få tag i allt folk är inte så lätt då de är på kurser eller inte anträffbara av något annat skäl så det tar ju en del tid att sitta i telefon... ihelgen blir det västerås igen. och på lördag fyller Angelika 16 år och då ska vi hälsa på barnens bonus mormor som vi inte har träffat på länge, tyvärr blir inte Markus med denna gång, han skulle fira en kompis som fyller år på lördag.. sen så ska vi köra i väg en massa saker och skräp till återbruket från pers lgh på söndag. och nu ska jag strax iväg till bvc med Thilde och se hur mycket hon växt sedan sist, efter det så ska vi iväg till Jacobsberg c och titta på presenter åt storasyster Angelika=) hoppas man hittar något åt henne.


nej nu protesterar Thilde för att hon inte får någon uppmärksamhet så nu måste jag sluta att skriva ;) hej så länge!

några bilder på vår goa mys tjej=)