onsdag 1 april 2009

Vecka 40

Ja i dag så går man in i vecka 40, hoppas att det är sista veckan jag behöver vara gravid nu;), men i natt fick jag sova riktigt bra, det trodde jag inte i går kväll då "lilla vild" bökade och hade sig i magen känns som att h*n håller på att böka sig längre ner, men den här gången så trycker det inte lika mycket på blygdbenet så det gör inte lika ont just nu, kanske h*n la sig mer tillrätta, för magen den har sjunkit ner nu , har svårt att sitta ordentligt för magen ligger och trycker mot benen så att de domnar bort :P, men i dag får "lilla vild" allt stanna kvar i magen , vill inte att bebin ska bli ett april skämt ha ha, men i morgon är det fritt fram att komma ut =)


Nu håller jag tummarna att vi får lgh som vi var och titta på nu senast, då hyresbolaget själva ringde och frågade om vi ville se lgh , det är samma planering som den första lgh vi titta på, men därifrån har vi inte fått något besked ännu tyvärr, för den var finare och ljusare färger i den, i den här lägenheten så var det rätt stökigt då vi tittade, och färgerna var mörkare, men man kanske inte kan vara så kräsen just nu, det är ju en 4:a som vi är i behov av. i alla fall så ringde jag i går och skulle tacka ja, men kom inte fram på något av tel.nr så jag skickade ett mail istället och i dag då jag stod i duschen så hade de ringt och lämnat ett meddelande på min mobil, om att de fått mailet där vi var intresserade av lgh. så nu ville de bara ha ett intyg i från arbetsgivaren från oss båda med uppgift om lön och anställning senast den 8 april:) ja här hinner man inte föda något barn inte ha ha, jag har redan ringt mitt lönekontor och begärt ett tjänstgöringsintyg med logga på, så nu är det på gång i alla fall, och i helgen sa Per upp sin lgh som tur är, men vi kommer tyvärr ändå att få betala 3 hyror i juni månad tyvärr, för inflyttningen var 1 juni men lgh är tillgänglig tidigare, för hon som bodde där skulle flytta därifrån den 1 april alltså i dag, men så tidigt kan vi inte ta den i alla fall, och jag vågar inte säga upp min lgh innan vi är helt säkra på att vi får 4.an , ja det blir lite tufft ekonomiskt framöver, och jag som inte fick någon riktig lön den här månaden, pga att lönekontoret missat att dra sjukperioder i både januari och februari, plus att jag nu blev sjukskriven på heltid i mars så drog de allt på en gång , jippi säger jag bara, jag fick ut runt 4000 efter skatt så det räckte inte änns till mina räkningar, tur säger jag att jag har pengar på mitt sparkonto, som jag vistligen hade tänkt använda till något annat roligt, men nu hade jag inget val det var bara att plocka därifrån, så man får väl använda pengar därifrån sen då vi står med dubbla hyror också tyvärr, men men inte mycket att göra åt. för vi behöver verkligen lgh så det är värt det tycker jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar