torsdag 30 april 2009

Var till jobbet och hälsade på

Igår tog jag mig till jobbet, ha. ha trodde jag var smart då jag inte åkte i rusnings trafik, då jag gav mig iväg runt 10 -tiden, på tåget gick det jätte bra. men på bussen var det rusning av barnvagnar och rullatorer, först så trängde en gubbe sig före med sin rullator och han tog sidan som var tänkt för barnvagnar och satte sig ner där så jag fick böka mig in på handikappsplatsen så det blev riktig trångt. så hon som hade en barnvagn efter mig hon kom inte med bussen, sedan när han med rullatorn hade klivit av kom 2 nya barnvagnar på, men nu fick vi plats även om det var rejält trångt och passagerare hade svårt att passera förbi, jag har ju ingen ny vagn med fallbart handtag vilket jag önskade just nu, men det gick bra ändå vi pusslade ihop oss så gott vi kunde, och samma sak hände på vägen hem på bussen, men hon som hade rullator då hon fällde ihop sin så att vi fick plats :) kan säga att man inte får ha bråttom då man åker med barnvagnar i stan för det är kö till hissar och dessa går långsamt, så jag missade mitt tåg med en minut på vägen hem så det var bara att vänta 30 min på nästa tåg:( men , men jag kom tillslut till jobbet jag tog en liten omväg så jag skulle slippa att dra vagen upp för alla trappor trodde inte jag skulle orka med det just nu, man blir helt slut av att bara gå i dessa, så jag gick runt och uppför backen i stället. smög mig in på jobbet för alla satt och åt då jag kom. men ungarna blev genast upplivade då jag kom och ett smärre kaos utbröt, behövs inte mycket för att ungarna ska bli oroliga... så jag blev bjuden på lunch oxå, och Inga hon höll så gärna Thilde medans jag åt=) och alla var så förundrade över att hon var så snäll trots allt oväsen från de övriga barnen. men jag tyckte riktigt synd om "liten" och om hennes små öron, så jag hade lust att sätta hörselskydd på, men det löste sig snabbt då de sa att det fanns kaffe och fika i personalrummet det var föräldrar som skulle flytta som bjöd på en jätte fin prinsses tårta, så jag passade på att gå ut och sätta mig där, medans de andra barnen skulle ut på gården och några till vila, jag stannade kvar under allas raster. men gav mig sedan av till solna centrum ( blev en prommenad dit) där handlade jag ny färg till skrivaren. och hittade lite söta vår och sommarkläder som jag passade på att köpa åt Thilde=) hon äger nästan inga rosa kläder, så nu ville jag köpa lite "flick kläder"=) ja det blev en riktig heldag ute kl var över !6.30 innan vi kom hem igen och mycket motion fick jag, så jag var helt slut ikroppen men samtidigt så kändes det riktigt skönt... i kväll bär det av till västerås igen. för Thilde ska få träffa sin farmor och farfar för första gången =)de kommer ner ikväll. och på lördag blir det fest då Pers Morfar fyller 75 år=) så det blir nog inte så mycket sömn den här helgen för min del då Thilde brukar ha svårt att somna då det är mycket runt omkring henne, hon är så nyfiken och vill vara med så hon får svårt att koppla av;) ja för hon tittar verkligen på allt, och det fick vi bekräfftat på senaste bvc besöket, att hon fokuserar verkligen med blicken och det brukar bebisar inte göra förän de är 4 veckor men Thilde har gjort det från födelsen då hon tittade storögt på mig, när hon låg på bröstet och jag pratade till henne så såg hon mig i ögonen:) och hon håller på att vända sig redan nu från rygg till mage så henne måste man ha uppsikt på skötbordet. för stilla är hon inte;) nej nu ska jag göra lite nytta här hemma men lägger in lite bilder jag hade i kameran och på mobilen.

Hej så länge och en trevlig Valborg!


Är det du som är min mamma? tycks hon undra=)


Denna bild tog Sari direkt då Thilde var nyfödd då vi får ögonkontakt med varann:)


Per och Thilde testar nya selen




i vagnen ute hos gammel morfar


här ligger busan så fint på rygg


en stund senare nästan på mage om det inte varit för ryggstödet på soffan, detta gör hon även i sängen:)

Hmm pappa hoppas att "liten" ska bli jägare som han;) av texten att dömma

far och dotter slappar framför tv:n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar