torsdag 5 februari 2009

Uppdatering

Äntligen får man tillgång till datorn en stund, blir nog inte så mycket bloggande här för min del så länge jag bara har en dator här hemma, ja nu är vi ju 4 st som slåss om den, varav en är Manga beroende en är wow beroende, en är ute på olika forum och msn beroende :/ själv har jag ju inte kommit åt datorn sedan jag sist skrev här, vill jag va ut och surfa får jag snällt använda mig av mobilen, som för övrigt har sitt eget lilla liv, hmm eller bristen på liv rättare sagt, stänger av och startar om så fort man vill använda den, har jag tur fungerar den någon gång ibland *suck* önskar att jag hade en egen dator... hmm ja just det är ju min dator som jag hyr köper från jobbet som alla har lagt beslag på men men , som vanligt kommer man i sista hand:/...tänk om jag hade haft tillgång till datorn lite oftare då hade jag ju uppdaterat och gjort om lite på min hemsida, (tyckte det var jätteskoj förr)men den har jag ju bara uppdaterat en eller 2 ggr på de 2 1/2 åren jag har bott här, det tar ju lite tid att hålla på med en hemsida och det har jag ju inte numera, får försöka hinna med den sedan då jag blir mamma ledig, och har tillgång till datorn på dagtid.

I helgen var vi i västerås och hälsade på en arbetskamrat till Per för att titta på en vagn de ville sälja, en nästan helt oanvänd Brio kombi vagn( gummi piggarna på hjulen fanns fortfarande kvar de som finns på helt nya däck) precis det som jag var ute efter, har tittat i olika barnvagns affärer, men bara sett dyra och opraktiska vagnar, ville ju ha en kombivagn med bra fjädring ,bra hjul och som är stabil som tål olika slags teräng, vet ju att jag kommer att gå mycket, och ville att den skulle tåla mer än innerstadsmiljön, alltså en praktisk vagn, behöver inte en vagn för att glänsa omkring med, och en liggvagn växer de ju ur så snabbt, så en kombinerad är perfekt då det bara är att ta bort babyliften och använda sitt vagnen i stället, så det blev ett köp direkt =) dessutom blev vi bjudna på mat hos de, de hade lagat till någon slags afrikansk mat, spännade att smaka och gott var det, det blev en riktigt trevlig kväll =)

I kväll träffade jag en barndomsvän till mig vi träffas inte så ofta pga att hon bor i Uppsala, men hon ska ha barn nästan samtidigt som mig ca 20 dagar före är hon beräknad, så det var riktigt skoj att träffas och ta en fika och skvallra lite en stund. kändes skönt att göra något annat efter jobbet än att bara åka direkt hem. men jag är oftast så trött numera så jag orkar inget annat, så nu håller jag tummarna att jag ska få havandeskaps penningen, har ringt och tryckt på försäkringskassan lite så jag ska väl få besked nästa vecka, om och när jag får det.

Nej nu är det dags att avsluta ska upp tidigt i morgon, jag har öppningen på jobbet då,

så jag passar på att önska en trevlig helg för jag lär inte komma åt datorn på hela helgen, eftersom Markus kommer i morgon och då blir det Wow för hela slanten:/

Natti Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar