fredag 20 februari 2009

Fick tag i en barnmorska

Ringde upp växeln till mödravården och fick prata med en annan barnmorska, och hon sa som jag trodde att bara för att man är magsjuk så är det inte ett tecken på havandeskapsförgiftning, utan magsjukan ska behandlas som vilken magsjuka som hellst, hon var inte alls orolig för att jag drabbats två ggr på kort tid särskilt inte då hon hörde vad jag jobbade med, hon sa att så länge barnet sparkar som det ska så är det ingen fara, hon tyckte det var dumt av sköterskan att säga så i telefon för hon visste inte vad hon talade om, som sagt, tur att man varit med förr och vet hur det känns i kroppen när man är gravid, jag har ju mått mycket bättre denna gången än tidigare, mer harmonisk och säker på mig själv, och gillat den växande magen och tycker den är riktigt fin:) ochkänner mig inte alls ful och klumpig som tidigare, kanske beror det på att jag knappt har gått upp i vikt och inte har svullnat något denna gång, men det är klart att magen börjar bli lite ivägen nu särskilt då man ska mysa lite he he, men än så länge inga större bekymmer med det;), men det är klart att man längtar nu tills magen är borta och har ett litet knyte i famnen i stället, men än får det vänta några veckor till.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar