tisdag 13 januari 2009

Tuff vecka

Första riktiga arbetsveckan efter jul ledigheten börjar ju perfekt för mig, stängning Måndag , öppning Tisdag, stängning Onsdag, öppning Torsdag, stängning Fredag, suck detta pga att det ska vara en till på vårat schema och hon är fortfarande utlånad denna veckan, och eftersom jag har schemat närmast henne så åker jag på hennes öppningar och stängningar oxå, hur roligt som helst, som om man inte vore trött så att det räcker redan, det funkar väl ok med stängningen men eftersom det är jag som skulle ha varit näst sist så innebär det oxå att jag blir ensam från kl 16.00 - 17.30 med 8 ungar känns upplyftande och säkert, men men inte mycket att göra åt, men öppningen tycker jag är tuffast för då måste jag kliva upp kl 04.45 för att ta mig till jobbet, orkar ju så länge jag är på jobbet, men i dag somnade jag till flera ggr på tåget hem , och sedan sov jag en stund då jag kom hem, i väntan på Angelika som skulle laga maten idag, hmm men så bråttom hem hade hon inte, först så handlade hon, sedan stannade hon till hos en kompis att tag, innan hon tog sig hem, så innan maten blev klar så var kl 19.40. lite sent för att äta tycker jag, men maten blev god i alla fall , det blev hemma gjorda chiliburgare och egen chilisås och pommes och sallad helt ok, men till och med hon tyckte det vart lite sent med maten, så kanske hon lärde sig att hon måste planera bättre nästa gång ;)

men nu ska jag försöka att sova lite så jag orkar med morgondagen, jag är ju snart lika trött och sliten som innan julen och semestern, den vilan är som bortblåst nu tyvärr, sover ju så dåligt då jag jobbar, är nog lite orolig för att försova mig, då jag har en bit att åka till jobbet, blir ju minst en tim försenad om jag skulle försova mig, för härifrån går inte bussarna lr tågen oftare än 1gång i halvtimmen, så visst önskar jag att jag hade ett jobb närmre, ska söka ett närmre så fort föräldra ledigheten är över, och hoppas på det bästa.



God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar