onsdag 28 januari 2009

Magsjuka

Då har man varit hemma pga magsjuka i 2 dagar, dock inte så allvarlig men tillräckligt för att jag inte ska klara av att jobba. men i morgon blir det jobb igen. i dag tog jag mig till sjukgymnasten i alla fall, ville ha det undanstökat. där fick jag lite tips om vilka rörelser jag bör undvika och ett träningsprogram , så nu ska jag börja träna igen ;) har faktiskt införskaffat mig ett nytt gummiband som jag tränade mycket med tidigare, har ju ett special anpassat träningsprogram från min sjukgymnast på rygginstitutet för min nacke och rygg och de övningarna kan jag ju utföra trots att jag är gravid, har ju börjat känna av nacken lite mera nu under graviditeten, så det är nog bra att jag börjar med träningen igen, så idag har jag införskaffat mig på ett semielastiskt stödbälte på en rehab sida på nätet som stabiliserar mitt bäcken lite, sen har jag köpt mig en pilates boll oxå när jag ändå var igång;) den var oxå bra som stabiliserings övning, sen är ju den bra att träna en massa annat med oxå, särskilt efteråt, vill ju komma iform så snabbt som möjligt sedan bebin är född, och då menar jag ju sånt som är nödvändigt som att stärka rygg och mage och bäcken resten får komma med tiden. men just nu längtar jag efter långa prommenader, vilket jag inte klarar nu eftersom jag får för ont. men men det ger sig väl det med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar