onsdag 7 januari 2009

Fått mycket gjort idag




Idag har jag varit duktig om jag får säga det själv *S* , det blev ju inte så mycket städa av i går, va ut och gick till affärn fram och tillbaka i går och kände av min foglossning rejält på den promenaden 10 min till och 10 min hem, fick så ont i bäckenet och i bäckenbotten då jag gick, så det blev bara att ta det lugnt då jag kom hem,. men i dag har jag städat och röjt lite, både diskat och tvättat och vikt undan en massa tvätt, sedan har jag gjort plats i en av byråerna här hemma för baby kläder,så det känns bra att börja komma i ordning igen, ville passa på nu medans jag va ledig, börjar ju jobba i morgon igen, inget som jag ser fram emot direkt, börjar kl 8.30 -16.30 så det blir att stiga upp kl 5.45 i morgon suck, det kommer ju kännas ikroppen nu när man har blivit van att få sova ut på morgonen, sen är man ju inte hemma förän vid 18 tiden så jag kommer nog vara trött i morgon, som tur är så är det ändå en mjukstart för på fredag har vi planerings dag och då ska dom 2 som vi har haft utlånade hela hösten för att vi har haft för lite barn inskrivna, komma tillbaka, och för hoppningsvis så innebär det också att jag kan få ett bättre schema då, jag har ju tagit en massa öppningar och stängningar för att lösa schemat, för att vi igentligen har varit för få för de öppetider vi har på förskolan, jag skulle hellst vilja gå mellantider men det tror jag inte att jag kommer att få göra eftersom jag är heltidare, så jag måste ta öppning och stängning trots att jag blir alldeles för trött, men det ska ändå bli skönt att få två personal till det blir ju lite mer avlastande ändå, och lite bättre schema kanske jag får. det hoppas jag ialla fall.


16.00 Nu kom Angelika hem ifrån skolan, hon har fått veta att de kommer att ha ett prov i veckan denna terminen så det blir att plugga ordentligt nu.


Nej nu måste jag iväg och handla lite ska göra köttfärssås och spagetti, glömde att handla mjölk igår och vitkål, ska försöka att få med mig Angelika också så att man får sällskap, sedan måste jag ju inhandla 2 nya månads kort så att vi kan åka kommunalt, måste ju det för att komma till jobb och skola, det blir att lägga ut 1600 direkt bara på korten, hade varit skönt att bo nära jobbet så att man slapp den kostnaden, för något underhåll det får jag inte från hennes pappa trots att hon bott heltid hos mig sedan oktober, men så fort hon bor lite mer hos honom så kräver han mig på underhåll, men skillnaden är att hon är skriven hos honom och inte hos mig, så kan han jävlas med mig så gör han det, men jag orkar inte bråka om det, fast jag vet att det är det han vill, jag klarar mig ändå fast det är lite knapert.


Ha en bra kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar